قدیمی ترین های جهان ؛ از کفش تا کشتی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آشنایی با تاریخ بشریت و کشف اشیای باستانی همواره موضوع کنجکاوی مردم بوده است. بسیاری از افراد این کنجکاوی را با مراجعه به موزه‌ رفع می‌کنند، ولی بازدید از موزه‌های مختلف همیشه امکانپذیر نیست. در همین راستا مطالعه و مشاهده اشیا و یا موضوعات قدیمی همواره دریچه و دیدگاه‌های جدیدی را پیش روی افراد قرار می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، 7 مورد از قدیمی‌ترین چیزهای جهان در این مطلب معرفی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

قدیمی‌ترین تمدن

بین‌النهرین به طور کلی اولین تمدن شهری در تاریخ بشریت درنظر گرفته می‌شود که دوره‌ای از ۸ هزار سال تا ۲ هزار سال قبل از میلاد را در برمی‌گیرد. سومری‌ها و اکدی‌ها از آغاز تاریخ مستند ثبت شده تا سقوط بابل بر این تمدن تسلط داشتند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قدیمی‌ترین دین

هندوئیسم اغلب به عنوان قدیمی‌ترین دین جهان در نظر گرفته می‌شود که حتی امروزه نیز معتقدان خود را دارد. این دین همچنین پیچیده‌ترین سیستم اعتقادی است که ریشه آن به بیش از ۵ هزار سال پیش در هند بازمی‌گردد.

قدیمی‌ترین کشور

منطقه کوچک سن مارینو در ایتالیا حدود ۳۰۱ سال پس از میلاد تأسیس شد و از زمان استقلال خود از امپراتوری روم، به‌عنوان یک دولت خودمختار ادامه حیات داده است.

قدیمی‌ترین سرود

سرود «نیکال» که در ستایش الهه میوه و باروری سروده شده، بخشی از ۳۶ سرود هوری است که به خط میخی و بر روی لوح‌های گلی کشف شده در شهر باستانی اوگاریت شمال سوریه نوشته شده است. هوری‌ها مردمی بودند که در عصر برنز در خاور نزدیک سکونت داشتند و از خود آثار باارزشی بر جای گذاشتند.

قدیمی‌ترین شرکت کفش

برلوتی به‌عنوان قدیمی‌ترین برند سازنده کفش در جهان شناخته می‌شود که از سال ۱۸۹۵ در پاریس کفش‌های سفارشی تولید می‌کند. شعبه اصلی این برند که عموما برای مردان کفش می‌سازد در منطقه ۸ پاریس واقع شده است.

قدیمی‌ترین آتشفشان فعال

تخمین زده می‌شود قدیمی‌ترین آتشفشان فعال سیاره ما کوه اونزن واقع در ژاپن باشد. تخمین زده می‌شود که این آتشفشان حدود ۲ و نیم میلیون سال قدمت داشته باشد، با این‌حال آخرین بار در سال ۱۹۹۱ فوران کرد که مرگ ۴۳ نفر را به دنبال داشت.

قدیمی‌ترین کشتی فعال

کشتی USS Constitution برای اولین بار در سال ۱۷۹۷ شروع به کار کرد و در کمال شگفتی هنوز پس از بیش از ۲ قرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کشتی در حال حاضر در بندر بوستون لنگر انداخته و اغلب به‌عنوان یک موزه تاریخی کاربرد دارد و گاهی در روز استقلال به حرکت درمی‌آید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز