فوری – هشدار بورسی وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد در مورد دخالت سیاسی در بازار سرمایه هشدار داد و اظهار کرد:  باید اجازه بدهند بازار سرمایه به دور از مداخلات سیاسی و صورت حرفه ‌ای اداره شود، و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهار نظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

به گزارش کاماپس، بهره برداری سیاسی از رونق و رکود بازار بورس موضوعیست که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه آن را نهایتا به زیان این بازار و خصوصا به زیان سهامداران خرد بازار می دانند. این موضوع نگرانی وزیر اقتصاد را نیز برانگیخته و دژپسند را به واکنش واداشته است.

دژپسند با تأکید بر اینکه امروز بازار سرمایه یک نقش کلیدی برای تأمین مالی دارد، اظهار کرد: امیدوارم اجازه بدهند بازار سرمایه همچنان به صورت حرفه‌ای اداره شود، از مداخلات سیاسی در امان بماند و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهار نظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

دولت باید مداخله در بازار بورس را به حداقل برساند

وزیر اقتصاد نقش دولت و سازمان بورس در بازار سرمایه را نظارتی دانست و ادامه داد: جنس بازار سرمایه به گونه‌ای است که باید مداخله دولت به حداقل برسد. این بازار MARKET BASE است، بنابراین باید حرفه‌ای اداره شود. وی افزود: بازار سرمایه دارد عمق، ریشه و پایداری پیدا می‌کند، البته طبیعت بازار هم این است که گاهی با خوداصلاحی مواجه شود. بنابراین خویشتنداری هم برای فعالان و سهامداران بازار سرمایه و هم برای کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور از این منافع استفاده کند، بسیار ضروری است.  این بازار باید میان‌مدت و بلندمدت دیده شود.

راز آسمان پایتخت

به نوشته روزنامه ایران، رئیس شورای عالی بورس بازار سرمایه را فرصتی برای نظام بانکداری دانست و گفت: بنگاه‌های مالی بزرگ ما برای سرمایه در گردش می‌توانند بخوبی از این بازار استفاده کنند تا صنعت بانکداری به سمت اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط متمرکز شود. با این کار، پلکان ترقی اقتصاد ایران را در درون برای افزایش رفاه و در اقتصاد بین‌الملل برای افزایش سهم در بازار بین‌المللی فراهم کنیم.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “فوری – هشدار بورسی وزیر اقتصاد

  1. بلال حبشی گفته:

    خوب است در این شرایط حساس اقتصادی دولت در جهت حمایت از بازار سرمایه ورونق بیشتر آن مالیات خریدوفروش سهام را حذف کند قطعا تاثیر زیادی در عدم سرایت نقدینگی سرگردان به سایر بازارها و برهم خوردن تعادل خواهد داشت

  2. امين گفته:

    سلام عليكم

    آنچنان که مستحضر هستید ایران‌خودرو دنا پلاس اتوماتیک را با قیمت گزاف 252 میلیون تومان به خریداران عرضه کرده و با این بهانه که این‌ خودرو در بازار آزاد قیمت بالایی دارد قصد دارد برای خریدارانی که موعد تحویل آنها تابستان 99 میباشد مجددا افزایش قیمت اعمال نماید.
    آیا خریداران این محصول باید تاوان دلالان بازار را پس دهند؟

    همه می‌دانند قاطبه دلالان خودرو توسط خود ایران خودرو کارگردانی می‌شوند.

    چه کسی باید به فریاد ما برسد؟
    لذا از همه شما خوبان استدعای عاجز دارم موضوع مطروحه رو مجدانه پیگیری نموده و آنگونه که خود صلاح میدانید مراتب اعتراض ما را به گوش مقامات و مسؤولین ذیربط منتقل و مانع اعمال ظلم علیه مصرف کنندگان واقعی شوید.
    و من الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز