فضاپیمای جدید ناسا از خورشید انرژی می گیرد

گشت و گذار در فضا دیگر به کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی محدود نخواهد بود و سامانه جدیدی که سازمان ناسا به تازگی از آن رونمایی کرده است می‌تواند انقلابی در سفرهای فضایی ایجاد کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، سازمان فضایی ناسا از یک فضاپیمای جدید و منحصر به فرد رونمایی کرده که می‌تواند مانند یک کشتی بادبانی در فضا حرکت کند. نکته جالب توجه این است که این فضاپیمای جدید نیروی مورد نیاز خودش را از نور خورشید تأمین می‌کند.

این نوآوری انقلابی سامانه فضانوردی خورشیدی کامپوزیت پیشرفته نامگذاری شده است و ناسا قصد دارد فضاپیمای جدیدش را در ماه آوریل از پایگاه فضایی مستقر در نیوزلند به فضا پرتاب کند. هدف از ایجاد این سامانه پایین آوردن هرچه بیشتر هزینه مأموریت‌های فضایی است.

سفر فضایی سفینه‌هایی که از نور خورشید استفاده می‌کنند با سفر سفینه‌های سنتی تفاوت‌های زیادی دارد و این گونه سفینه‌ها انرژی مورد نیاز را خودشان تأمین می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود نیازی به حمل سوخت‌های سنگین وزن نباشد و در نتیجه حجم فضاپیما و هزینه‌های پرتاب آن پایین می آید. به این ترتیب، سفر در مسافت‌های طولانی‌تر امکان پذیر می‌شود و می‌توان به نقاطی بسیار دور در فضا دست یافت.

راز آسمان پایتخت

نکته کلیدی این فضاپیمای جدید و آینده‌نگرانه، سامانه کامپوزیتی آن است. این سامانه با ترکیبی از پلیمر انعطاف‌پذیر و فیبر کربن ساخته شده است و علاوه بر این که از دوام و استحکام زیادی برخوردار است، در مقایسه با فضاپیماهای قدیمی وزن بسیار کمتری نیز دارد.

فضاپیمای جدید ناسا پس از پرتاب به مداری به ارتفاع تقریباً 1000 کیلومتر از سطح زمین می‌رسد و در آن ارتفاع بادبان‌های کامپوزیتی‌اش را باز خواهد کرد. این فرایند تقریباً 25 دقیقه طول می‌کشد و بادبان‌ها پس از باز شدن، 80 متر مربع وسعت خواهند داشت.

دوربین‌هایی که بر روی فضاپیما نصب شده‌اند، پیوسته تمامی مراحل را تحت نظر دارند و اطلاعات لازم را به زمین ارسال خواهند کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز