فروش کتاب در آمازون ؛ 23 نکته که باید بدانید

لست سکند

از آنجایی کتابفروشی‌های آنلاین مانند Abebooks و Booktopia در جایگاه برترین فروشنده‌های کتاب قرار گرفتند، آمازون با رقابت بیشتری نسبت به قبل مواجه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برای فروش کتاب در آمازون لازم است نکاتی را بدانید تا فروش بیشتری را تجربه کنید. در این بخش تمام نکات و آمارهای مربوط به ژانرهای پرفروش را در اختیار شما قرار‌ می‌دهیم.

1.پرفروش‌ترین ژانرهای کتاب

در سال 2022، ژانر پرفروش آمازون، خاطرات و بیوگرافی بود و بعد از آن کتاب‌های خودیاری، کتاب‌های مربوط به دین و معنویت، سلامت و تناسب اندام، سیاست و علوم اجتماعی قرار گرفتند.

راز آسمان پایتخت

2.فروش کتاب‌های الکترونیک آمازون در مقابل کتاب‌های کاغذی

هرچند آمازون از فروش Ebookهای خود نسبت به کتاب‌های کاغذی آماری منتشر‌ نمی‌کند، اما کتاب‌های الکترونیک تنها 21 درصد از کل فروش کتاب‌ها را تشکیل‌ می‌دهند و در این بازار کوچک، آمازون سهم 67 درصدی از فروش Ebookها را دارد.

3.آمار مربوط به Audible (کتاب‌های صوتی آمازون)

این برنامه هنوز هم به عنوان پر استفاده‌ترین برنامه کتاب صوتی بالاتر از Audiobooks.com و Serial Box قرار دارد. هرچند هیچ آمار فروشی از کتاب‌های صوتی در دسترس نیست؛ ژانر کتاب‌های عاشقانه به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی معرفی شدند.

4.کتاب‌هایی که بیشتر خوانده شدند

از بین کتاب‌های آمازون، کتاب پروژه هیل مری اثر اندی وییر در جایگاه اول کتاب‌های داستانی و کتاب سرزمین موعود نوشته باراک اوباما در جایگاه اول کتب غیر داستانی بیشترین خواننده را داشته است.

کتاب آمازون-کاماپرس

5.پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون

کتاب آخرین چیزی که او به من گفت اثر لورا دیو رتبه اول کتب داستانی و کتاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌چراغ سبزها نوشته متیو مک‌کانهی رتبه اول ادبیات غیر داستانی را دارند.

6.پرفروش‌ترین‌ها در کیندل

پرفروش‌ترین کتاب آمازون کیندل در ژانر تعلیق، رازآلود و هیجان انگیز، «ویولن‌سل» نوشته دانیل سیلوا است. کتاب Lies: Mystery Thriller Series نوشته اندرو کانینگهام نیز در دسته کتاب‌های رایگان، رتبه اول را گرفته است.

7.پرفروش‌ترین‌های شنیدنی

پرفروش‌ترین کتاب صوتی در ژانر سلامت و تناسب اندام، پارادوکس انرژی با دکتر استیون گوندری است.

8.پرفروش‌ترین ژانر کتاب‌های جلد سخت گالینگور

علوم سیاسی و اجتماعی، بیوگرافی بازیگر و سرگرم کننده و روسای جمهور آمریکا به ترتیب در جایگاه اول تا سوم هستند.

9.پرفروش‌ترین کتاب‌های کاغذی آمازون

کتاب‌های مرجع، کتاب‌های عاشقانه جدید و کتاب‌های مربوط به موفقیت و خودیاری به ترتیب پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند.

کتاب آمازون-کاماپرس

10.پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک آمازون

  1. اگر حیوانات شب بخیر را بوسیدند اثر آن ویتفورد پل
  2. کرم ابریشم خیلی گرسنه اثر اریک کارل
  3. اولین آموزش من برای نوشتن کتاب کار کریستال رادکه

11.پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک آمازون

  1. سه گانه ارباب حلقه‌ها نوشته جی.آر تالکین
  2. کتاب 1984 نوشته جورج اورول
  3. کتاب کشتن مرغ مقلد نوشته هارپر لی

12.پرفروش‌ترین‌های آمازون در دسته ادبیات داستانی

کتاب چگونه جهان را نجات دادم نوشته جسی واترز، کتاب ویولن‌سل نوشته دانیل سیلوا و کتاب پروژه هیل مری نوشته اندی وییر به ترتیب اول تا سوم شدند.

13.پرفروش‌ترین‌ها در دسته کتاب‌های رمزآلود و هیجانی

کتاب ویولن‌سل نوشته دانیل سیلوا (نسخه کیندل)، کتاب آخرین چیزی که او به من گفت اثر لورا دیو (کتاب صوتی) و باز هم کتاب ویولن‌سل نوشته دانیل سیلوا (کتاب صوتی) در جایگاه 1 تا 3 قرار گرفتند.

کتاب آمازون-کاماپرس

14.پرفروش‌ترین‌ها در دسته کتاب‌های علمی تخیلی

کتاب پروژه هیل مری نوشته اندی وییر، کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ و کتاب هری پاتر و سنگ جادو در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

15.کوپن‌ها و تخفیف‌های آمازون

آمازون به صورت مداوم کوپن‌ها و تخفیف‌های خرید کتاب‌های خود را به روز رسانی‌ می‌کند. تخفیف‌ها معمولا به صورت 10 درصد، 25 درصد و 50 درصد یا بیشتر هستند. ثابت‌ترین پیشنهاد تخفیف کتاب 50٪ تخفیف است.

16.تخفیف روزانه آمازون

آمازون هر روز تخفیف کتاب‌ها را تغییر‌ می‌دهد. بهترین تخفیف‌ها در حال حاضر در کتاب‌های موسیقی، داستان و کتاب‌های مربوط به کودکان است. بالاترین تخفیف‌ها بین 40 تا 50 درصد تخفیف هستند.

17.فروش کتاب‌های صوتی CD در آمازون

آمازون در حال حاضر هیچ آماری در مورد فروش کتاب‌های صوتی CD خود ندارد. با این حال علی‌رغم موفقیت Audible، آمازون همچنان کتاب‌های صوتی CD را در فهرست پرفروش‌ترین‌های خود قرار داده است.

18.پرفروش‌ترین ژانر کتاب در کتاب‌های چند جلدی و مجموعه‌ای

3 ژانر فانتزی و جادویی، داستان‌های یونانی و رومی/افسانه‌های کودکان و کتاب‌های کودکان در زمینه فرزندخواندگی بیشتری فروش‌ها را به خود اختصاص دادند.

کتاب آمازون-کاماپرس

19.پرفروش‌ترین ناشران کتاب در آمازون

Threshold Editions، Broadside Books و Henry Holt & Co سه ناشر برتر آمازون هستند.

20.پرفروش‌ترین نویسندگان آمازون کیندل

  • ال جی راس (J Ross) – بیش از 4.5 میلیون نسخه از 19 رمان او در آمازون به فروش رفته و در بین سال‌های 2019 تا 2021، هفت بار رکورد پرفروش‌ترین‌های Kindle را شکست.
  • راشل ابوت (Rachel Abbot) – بیش از 4 میلیون نسخه از 11 کتاب خود را در آمازون فروخته که هر کدام از آنها در اولین سال انتشارشان به فروش 6 رقمی رسیدند.
  • آدام نویل (Adam Nevill) – ارقام فروش این نویسنده در آمازون در حال حاضر در دسترس نیست، اما فروش کتاب‌های کنونی او و تمام کتاب‌های قبلی‌اش، از جمله رمانی اخیرا از آن در یک فیلم نتفلیکس اقتباس شد، پیشی گرفته‌اند.

21.بیشترین تراکنش‌های انبار آمازون

در حال حاضر، ژانرهای تحویل مراقبت‌های بهداشتی، آموزش رانندگان و LPN و LVN بیشترین تراکنش‌های پرداختی را دارند.

22.بیشترین تراکنش‌های بازار فروش آمازون

بیشترین تراکنش‌های بازار فروش آمازون مربوط به کتاب‌هایی با ارسال رایگان، قیمت‌های تخفیف‌خورده و ژانرهای متنوع است. در حال حاضر، تخفیف‌های برتر بین 10 تا 20 درصد، تحویل رایگان با سفارش ظرف 15 تا 20 ساعت و تاریخ تحویل تضمینی تا حداکثر 7 روز است.

23.بیشترین تراکنش‌های آمازون در تعطیلات

آمازون در تعطیلات در زمینه کتاب‌های کودکان، ادبیات و داستان، معمایی، هیجان انگیز و رمزآلود، عاشقانه، و علمی تخیلی بیشترین تراکنش‌ها را دارد.

30بوک

فروشگاه اینترنتی کتاب آنلاین 30بوک با هدف تامین کتاب برای کتابخوانان سرتاسر ایران از سال 1393 کارش را آغاز کرد. این فروشگاه اکنون با انباری شامل 120 هزار عنوان کتاب به کار خود ادامه می‌دهد. از امتیازات این فروشگاه باید به تخفیف دائمی، ارسال سریع کتاب‌ها و پشتیبانی تلفنی و آنلاین اشاره کرد. وب سایت اینترنتی فروشگاه امکان جستجوی هر کتابی را راحت کرده است و مشتریان می‌توانند در دسته‌بندی‌های ایجاد شده نیز به دنبال کتاب‌های مورد نظر خود بگردند. داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و ارائۀ خدمات پس از فروش همچون تعویض کتاب‌ها از مواردی است که سفارش از این فروشگاه‌ را دلچسب‌تر کرده است.

شهر کتاب آنلاین

فروشگاه اینترنتی شهر کتاب آنلاین تنها شعبه مجازی فروشگاه های زنجیره ای شهر کتاب است که حس خوب خرید محصولات فرهنگی را در ذهن‌تان به یادگار می گذارد. در فروشگاه شهر کتاب آنلاین می توانید محصولات محصولات دیداری و شنیداری در حوزه موسیقی، فیلم و تئاتر، نوشت افزار و کمک آموزشی، دست‌سازه های هنری و کتاب های روز دنیا را به صورت آنلاین سفارش دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : 30بوکآمازون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز