فروش لاستیک دولتی به کجا رسید؟

لست سکند

افزایش سرسام آور قیمت لاستیک در بازار موجب شده است که متقاضیان به دنبال خرید لاستیک با نرخ دولتی از کارخانه های لاستیک سازی باشند اما فروش لاستیک این کارخانه ها به نرخ دولتی به اندازه ای نیست که جوابگوی نیاز بازار باشد.

به گزارش کاماپرس، خارج شدن واردات لاستیک و مواد اولیه تولید آن از شمول ارز دولتی که حدود سه ماه پیش کلید خورد اثر خود را با شدت تمام بر بازار این کالا نشان داده و اکنون قیمت انواع تایر نسبت به ابتدای سال 3 تا 4 برابر افزایش داشته است.

سازمان حمایت مصوب کرده که بخشی از تولید کارخانجات با نرخ دولتی به متقاضیان فروخته شود اما این عرضه به اندازه ای کم و قطره چکانی است که برخی حتی مدعی هستند عملا کارخانه های لاستیک سازی عرضه ای به قیمت مصوب ندارند.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر در این مورد با تأکید بر اینکه عرضه تایر با قیمت مصوب متوقف نشده است،‌ اظهار کرده است: مردم می‌توانند برای خرید تایر به نمایندگی‌های شرکت‌های تولیدکننده تایر مراجعه کنند و در عین حال، مقداری از تایر تولیدی نیز به صورت آنلاین عرضه می‌شود.

وی ادامه داد:‌ حدود 10 درصد تایر تولیدی 2 کارخانه از طریق آنلاین عرضه می‌شود و بقیه تایر تولیدی نیز از طریق نمایندگی‌های شرکت‌های تایرساز به مردم عرضه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

فروش لاستیک دولتی به صورت آنلاین افزایش نمی یابد

وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود میزان عرضه تایر به صورت فروش اینترنتی افزایش یابد، این اتفاق نیفتاده است؟ ‌گفت:‌ سازمان حمایت با این مسئله موافق نبود و افزایش فروش آنلاین را تأیید نکرد.

تنها توضیح داد: در حال حاضر فقط دو کارخانه تولیدکننده تایر، بخشی از محصولاتشان را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مردم با مشکل عدم عرضه تایر از سوی نمایندگی‌های شرکت‌های تایرساز روبه‌رو شدند باید به کجا شکایت کنند نیز گفت: هر کدام از نمایندگی‌ها که تخلف کنند، سهمیه آنها قطع خواهد شد، مردم می‌توانند نمایندگی‌های متخلف را به شرکت‌های مربوطه اطلاع دهند تا بلافاصله سهمیه تایر آنها قطع شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری با تعدادی از نمایندگی‌های متخلف شرکت های تایرساز فسخ قرارداد صورت گرفته، به طوری که در تیرماه 13 نمایندگی از یکی از شرکت‌های تایرساز با قطع سهمیه و فسخ قرارداد روبه‌رو شده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز