فروش سهام عدالت سرعت می‌گیرد

لست سکند

شورای عالی بورس در نظر دارد با ایجاد صندوق های سهامی تقاضاها برای خرید سهام عدالت در بازار بورس را افزایش دهد.

به گزارش کاماپرس، شورای عالی بورس اعلام کرده است برای تقویت تقاضا بورس و همچنین سرغت بخشیدن به فروش سهام عدالت دو راهکار جدید را مشخص کرده است.

یکی از راهکارها که به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید، ایجاد تقاضا در روش مستقیم سهام عدالت و اختصاص 50 در صد خرید سهام صندوق ها به پرتفوی است.

پایگاه خبری بورس پرس نوشت، محمدرضا معتمد درباره تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر تشکیل صندوق های سهامی برای خرید سهام عدالت از بازار گفت: این تصمیم برای ایجاد تقاضا در روش مستقیم فروش سهام عدالت گرفته شده که قرار است در روزهاى آینده به مرحله اجرا برسد.

وی به تصمیم دیگر شورای عالی بورس برای تقویت تقاضا در بخش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: مقرر شده تا صندوق هاى سرمایه گذارى با درآمد ثابت بطور حتم ۵٠ درصد از خرید سهام این صندوق را به پرتفوى سهام عدالت که شامل ٣٦ شرکت بورسى است، اختصاص دهند.

راز آسمان پایتخت

صندوق های تقاضا چگونه عمل خواهند کرد؟

از سوى دیگر نهادهاى مالى درخواست تشکیل صندوقى را دادند تا ضمن قرار دادن منابع در آن صندوق ها و تجهیز صندوق، سهام ٣٦ شرکت سهام عدالت را در آن صندوق خریدارى کنند.

به این ترتیب که صندوق سهامی ایجاد شود تا منابع آن را نهادهای مالی بازار سرمایه شامل تامین سرمایه‌ها، شرکت های سرمایه‌گذاری و هلدینگ های بزرگ تامین و سهام عدالت را خریداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: سرمایه گذارى در این صندوق ها آزاد است و افراد عادى هم مى توانند اقدام به سرمایه گذارى در این صندوق ها کنند. صندوق هاى سرمایه گذارى از این موضوع استقبال کرده اند و در حال تجهیز منابع هستند تا تقاضاها را براى خرید این سهام قرار دهند.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فروش سهام عدالت سرعت می‌گیرد

  1. محمد گفته:

    سلام
    نمیدانم کی این دولتی های جیب بر به خودشان خواهند امد مردم به خشم بیایند کار دیگر قابل کنترول نخواهد بود چون مردم دیگر چیزی برای ازدست دادن ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز