فروشندگان سهام عدالت کی به پولشان می‌رسند؟

فروش سهام عدالت بیش از یک ماه است که متوقف شده است، از سوی دیگر افرادی که پیش تر اقدام به فروش سهام خود کرده اند، پولی دریافت نکرده و در حال حاضر سردرگم هستند.

به گزارش کاماپرس، در حالی که 19 میلیون نفر از سهام داران برای فروش سهام خود روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند اما بعد از مدت کوتاهی با توقف آن و کاهش ارزش سهام مواجه شدند و حق فروش و مدیریت از آنها گرفته شد و مشخص نیست این حق تا چه زمانی از سهام داران گرفته شده است.

ایسنا نوشت: بر این اساس ابتدا امکان فروش ۳۰ درصد و پس از چند ماه سپس امکان فروش ۳۰ درصد دیگر (یعنی مجموعا ۶۰ درصد) از سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شد و از آنجایی که این اتفاق در روزهای صعودی بازار سرمایه اتفاق افتاد، برخی سهامداران اقدام به فروش سهام خود کردند.

اما ماجرا طبق انتظار سهام داران پیش نرفت و نه تنها سهام آن ها فروش نرفت بلکه به دلیل کاهش شاخص کل، روز به روز از ارزش واقعی سهام آن ها کاسته شد.

کاهش ارزش سهام

آریاک سفر

االبته بر کسی پوشیده نیست که نحوه آزادسازی سهام عدالت و فشار فروشی که این سهام بر بازار تحمیل میکرد یکی از دلایل روند نزولی بازار بود. زمان فروش نخست سهام عدالت نقدیندگی در بازار زیاد بود در حالی که  قسمت دوم آزادسازی که در عید غدیر صورت گرفت همزمان با ریزش بازار بود و تعادل بازار را برهم زد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

باید گفت توقف فروش سهام عدالت به نفع کلیت بازار است اما نباید فراموش کنیم که بسیاری از مردم به پول خود نیاز دارند و درخواست فروش داده‌اند. نمی‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد که بسیاری از مردم از سهام خود را در تاریخ ۲۰ مرداد که ارزش واقعی سهام عدالت حدود ۳۰ میلیون تومان بود به فروش گذاشتند اما درحال ارزش سهام آنها کاهش چشم گیری داشته است .و هنوز معلوم نیست کی به پولشان می رسند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز