فروش برق‌آسای مجسمه زلنسکی توسط لگو

لست سکند

شرکت سازنده اسباب‌بازی‌های لگو، برای حمایت از قربانیان حمله روسیه به اوکراین، دو قطعه اسباب‌بازی جدید را تولید و به بازار عرضه کرد.
به گزارش کاماپرس و به نقل از ایندپندنت و دیلی‌میل، شرکت سیتیزن بریک که در شیکاگوی آمریکا مستقر است با ساخت و فروش مجسمه لگویی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور محبوب اوکراین، برای قربانیان جنگ پول جمع‌آوری کرد. این شرکت با الهام از پوشش غیررسمی زلنسکی در هفته‌های اخیر، یک قطعه اسباب‌بازی شبیه او طراحی و هر قطعه را با قیمت 100 دلار راهی بازار کرد. لگو، علاوه بر مجسمه زلنسکی، یک قطعه اسباب‌بازی دیگر نیز ساخته است. این قطعه، کوکتل مولوتفی با رنگ‌های آبی و زرد پرچم اوکراین است. قیمت هر کدام از این کوکتل مولوتف‌ها 5 دلار است.
در فراخوان اولیه سیتیزن بریک که در فیس‌بوک منتشر شد، این قطعه‌ها به سرعت به فروش رفت و تمام شد. در پایان این فراخوان بیش از 16 هزار دلار جمع‌آوری شد. این مبلغ در اختیار یک گروه خیریه قرار گرفت که به اوکراین تجهیزات پزشکی ارسال می‌کنند.
عرضه دوباره این اسباب‌بازی‌های کوچک، منجر به جمع‌آوری بیش از 145 هزار دلار دیگر شد. سیتیزن بریک در اینستاگرام خود از «کسانی که به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای اوکراین کمک کردند.» تشکر کرده است.
در مقابل صفحه رسمی اوکراین در اینستاگرام نیز با انتشار تصویری از لگو خواست: «چند آجر برای ما رزرو کنید. ما برای بازسازی شهرها و روستاهای‌مان به آنها نیاز خواهیم داشت.» اشاره اوکراینی‌ها به قطعه‌های پلاستیکی لگو است که کودکان در خانه‌سازی از آنها استفاده می‌کنند.
بنیاد خیریه لگو که در دانمارک مستقر است تاکنون مبلغی حدود 16.5 میلیون دلار به اوکراینی‌های مهاجر کمک کرده است.
انتهای پیام

راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز