فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی ابلاغ می‌شود؟

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400هنوز برای آنها مبهم است و حداقلی بگیران و غیرحداقلی بگیران منتظر احکام جدید حقوق خود هستند. فرمولی که باید افزایش حقوق این اقشار بر اساس آن افزایش یابد به احتمال فراوان تا 10 اردیبهشت ماه قطعی و ابلاغ می شود.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از خوشحالی اولیه از افزایش حقوق خود در روزهای پایانی سال گذشته وارد دوره ای از ابهام و بلاتکلیفی شده اند. پایان این بلاتکلیفی زمانی خواهد بود که احکام حقوقی جدید آنها در سال جدید قطعی و ابلاغ شود.

ایلنا که خبرگزاری تخصصی حوزه کار ایران به شمار می رود امروز در خبری اعلام کرد سازمان تامین اجتماعی کماکان در حال رایزنی با نمایندگان کانون عالی بازنشستگان سازمان است تا فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به جمع بندی مورد قبول نمایندگان اقشار بازنشسته برسد.

بنا به اعلام این خبرگزاری، سازمان جدا از رایزنی با نمایندگان بازنشستگان به صورت مستقل نیز بررسی فرمول‌های نهایی افزایش حقوق غیرحداقلی‌بگیران تحت پوشش این سازمان را بر اساس مبلغ متناسب‌سازی در دستور کار قرار داده است و احتمالا این فرمول تا ۱۰ اردیبهشت ماه قطعی و ابلاغ می‌شود.

نکته مهم درباره فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که به بازنشستگان غیرحداقلی بگیر مربوط است این که این فرمول مذکور به صورت سراسری در احکام مستمری‌بگیران غیرحداقلی‌بگیر اعمال می‌شود و برای یک استان خاص نیست.

راز آسمان پایتخت

ایلنا نوشته است به نظر می‌رسد سازمان تامین اجتماعی برای نهایی کردن این فرمول در حالی کسب آمادگی لازم برای جلب نظر این گروه از بازنشستگان – غیر حداقلی بگیران – است اما هنوز نمی‌توان با قطعیت از صدور احکام در ۱۰ اردیبهشت سخن گفت؛ چراکه بازنشستگان همچنان در حال رفت و آمد به سازمان و مذاکره با مدیران آن هستند.

خبر مهم و پربازدید روز را بخوانید:

چرا حداقلی بگیران به افزایش حقوق خود معترض اند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت در حال حاضر مستمری‌ حداقل‌بگیران بدون مشخص شدن مبلغ متناسب‌سازی، گِرد شده است. ظاهرا سازمان تامین اجتماعی به اعتبار متناسب سازی، مبلغی جزئی را روی حداقل مستمری قرار داده و مبلغی را هم بر روی مزایای جانبی، مانند حق همسر و اولاد. برخی بازنشستگان حداقلی‌بگیر می‌گویند تفاوت مبلغ متناسب‌سازی آنها نسبت به سال گذشته تنها چیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومان است اما بسیاری هنوز نمی‌دانند که چه میزان افزایش ناشی از متناسب‌سازی را در مستمری خود داشته‌اند.

در واقع قرار نگرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ مستمری و لحاظ شدن آن در یکسری از مزایای جانبی مانند حق همسر و اولاد، بازنشستگانی را که از داشتن همسر و فرزند محروم هستند، ناراضی ساخته است.

تبعیض در افزایش حقوق غیر حداقلی بگیران

در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (سایر سطوح) هم اختلاف زیادی میان آنها به چشم می‌‌خورد. بازنشستگان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به مراتب افزایش بیشتری نسبت به بازنشستگان جدید داشته‌اند. این اختلاف مربوط به فرمولی است که از قبل میان سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برسر آن توافق شده بود؛ فرمولی که مبنای آن اعمال یک ضریب ۷۵ درصدی بر روی نسبت مستمری بازنشسته در زمان برقراری مستمری با زمان اجرای متناسب‌سازی است که برای سال ۱۴۰۰ به پیش از مرحله اول متناسب‌سازی ارجاع داده شده است؛ در حالی که خرداد ماه سال گذشته سازمان تامین اجتماعی متعهد شده بود که مبلغ متناسب‌سازی را در اجرای ماده ۹۶ لحاظ کند تا به لحاظ افزایش ناشی از ماده ۹۶ و دو مرحله متناسب‌سازی، افزایش عادلانه‌ای اتفاق بیفتد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز و اخبار مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی ابلاغ می‌شود؟

  1. بازنشسته گفته:

    جناب سالاری میدونی حداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی که شما نابودش کردید بعد از سی سال خدمت حالا باید به اندازه یک سرباز وظیفه حقوق نگیرد؟ وقتی شما از عدالت حرف میزنید حال مردم بهم میخوره چون هیچی از مدیریت وانسانیت ووجدان کاری در وجود شما پیدا نمیشود شما ادم کی هستی که ماموری بازنشسته را با فقر تو لاک خودش نگه داری ؟

  2. منصورکریمی گفته:

    سلام این چه بازی درآوردی مرحله دوم همسازی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه شد چرا مشخص نیست مگر مهر ماه اعتراض کردن افزایش حقوق بازنشستگان کشوری لشکری همتراز باشد خوب مردادماه افزایش بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۸ درصد شد و کشوری لشکری ۷۵ درصد اضافه شد اعتراضات متعددی انجام شده تأمین اجتماعی قبول کرد افزایش بازنشستگان تأمین اجتماعی کم است نسبت به آنها قرار شده درصد همتراز مرحله دوم همسازی بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه کنند قول عمل نکردید حق بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز داده نشده اگر قول تان عمل نکنید اعتراضات بازنشسته ادامه خواهد داشت حالا حکم صادر کن مبلق بعدن پرداخت میکنید لااقل بازنشستگان بدانند چه قدر اضافه‌کردن

  3. نادر گفته:

    حالا وقتی فیش های حقوقی روی سایت آمد مشخض میشود معترضین اصلی حداقل بگیران بودند یا سایر سطوح. به احتمال 99درصد نهایتا دو یا سه روز پس از قرار گرفتن احکام مستمری بگیران بر روی سایت تامین اجتماعی جناب سالاری و دوستان در سازمان و کانون باید استعفا دهند از همین الان میتوان بحران را پیش بینی کرد.معترضین اصلی که بیش از هشتاد درصد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هستند ما حداقل بگیران و از کار افتادگان و جوانان بازمانده هستند.ما و شما این واقعیت را میفهمیم.

  4. فرشته گفته:

    افزایش مزایای جانبی مثل حق اولاد و همسر ربطی به متناسب سازی نداره چون مال کاگرها خیلی بیشتر از این زیاد شد و مال ما هم باید زیاد میشد (با این حال از مزایای جانبی کارگران خیلی کمتره!)…حقوق ما فقط 39 درصد و مزایای جانبی بوده و چیزی به عنوان متناسب سازی امسال اجرا نشده!… اینها نیتشون از اول همین بود که متناسب سازی امسال فقط برای میانه بگیرها باشه چون چند وقت پیش لا بلای حرفهاشون گفتند متناسب سازی به زیر 20 سال سابقه و سخت و زیان آور و بازمانده و…همچنین حقوق بالای 10 میلیون تعلق نمیگیره!…بنابراین این مشکل نرم افزاری یه بازی بود برای همین کار یه بازی فریبکارانه دیگه از سازمان!!!!

  5. هستی عبدالهی گفته:

    بنظرمن درمورد بازنشسته های دهه ۶۰ و۷۰ بسیارکارنامناسبی صورت گرفته چراکه اکثریت این گروه فقط بازمانده دارند که شتگایدیک نفر یا دونفرباشنداما ناعادلانه حقوق بسیار بالایی منظور شده که این مبالغ میتوانست برای سطوح دیگر بهترتقسیم شود از اساس درحال حاضر یک بازمانده بازنشسته سال۶۰ یا۷۰ حقوق برابربا۱۰میلیون تومان دریافت میکند که ناعادلانه است دربرابر بازنشسته سال۸۰که شاید سه چهارنفرباشند

  6. ایرانی گفته:

    باسلام بنده یی حداقل بگیر هستم نفهمیدم این اضاف شدن حقوق چقدر است همسان سازی چقدر شده امسال چقدر به حقوقم اضاف شده به نظر میاد تامین اجتماعی یی جوری می خواد باز سر بازنشسته خودشو کلاه بزار یی جوری قانع کن بااین روش که پیش میره

  7. حبیب گفته:

    چقدر دروغ چقدر فریب دیگه تحمل مابه سر آمده مرداد همسانسازی کردند وبایک مبلغ ناچیز سرمان شیر مالیدند و معلوم شد برای سخت و زیان آور ها بدتر هم شده یعنی سالهایی را که مابه تفاوت حق بیمه را پرداخته بودند به حساب نیاورده اند بعد از کلی پیگیری ورای دیوان محاسبات در بهمن احکامشان اصلاح شد ودر اسفند مابه تفاوت ۵ ماهه واریز شد حالا قرار بود طبق قانون ۲۶ درصد به این حقوق اضافه بشه بعد همسانسازی سال۱۴۰۰ انجام بشه میدونید چه شد ؟ افزایش حقوق را برای حقوق مرداد سال قبل بدون همسانسازی انجام دادند یعنی همه افزاش های قبلی هیچ . بنزین بریزن آدم آتیش بزنن از این بهتره دروغ تزویر ظلم آشکاری در حق مان کرده اند حالا دیگر باید برای احقاق حقمان باید با کفن به خیابان بریزیم بعد میگن سخت وزیان آور ها شامل متناسب سازی نمیشن علت هم اینست کهر سخت ترین شرایط کار کرده اند و طبق قانون مابه تفاوت روزهایی را که زود بازنشست شده ان نیز پرداخته اند و حکم دیوان محاسبات را هم دارند این تحریک مردم و آب به اسیاب دشمن ریختن نیست پس چیست ؟خائن که شاخ و دم ندارد .

  8. بازنشسته گفته:

    سازمان تامین اجتماعی ودر راس آن سالاری و اعضای کانونها با نیرنگ و سبسطه بازی و هیاهو شعار افزایش قابل توجه حقوقها را وعده داد ولی متاسفانه در عمل کمترین افزایش قابل پیشبینی را اجرا کرد و کلیه بازنشستگان را فریب داد ولی بازنشستگان مانند آتش زیر خاکستر تا حقوق اردیبهشت ماه صبر میکنند و اگر اینبار هم فریب و… آنها تکرار گردد مطمئن باشند که شخص سالاری و اعضای کانونها قربانی و متضرر اصلی خواهند بود چون بازنشستگان چیزی برای از دست دادن ندارند

  9. م محمدجوی گفته:

    سلام تا کی قراره این بازی ادامه پیداکنه چرا تامین اجتماعی پول بیمه شدگان و به دولت قرض داده وسود این پول الان کجاست تا کی حق مارو میخواین بخورین؟ من یک زن سرپرست خانوارم ویک دختردم بخت دارم وحقوقم بااین متناسب سازی شده 3200 بااین اجاره خونهاو خرجای سنگین چکارکنم دخترم ازدواج نمیکنه چون میگه بااین چندغاز ممکنه ابرومون بره ونتونیم ازپس مخارج جهیزیه بربیایم یعنی درسته بعد اقای خریان میادتلویزیون میگه ما تسهیلات به جوونا دادیم ووام صدمیلیونی میدیم ولی همون بی شرف نمیگه چندتا ضامن میخوایم وایا تواین زمونه کسی میاد صدمیلیون ضامن بشه فقط دارین سرملت وکلاه میزارین وبازی مدین مردم و؛؛خداازتون نگذره منکه دیگه رای نمیدم دولتی که برای من جز ضرر چیزی نداره بره به جهنم ؛؛ تامین اجتماعی هم بی احازه مردم پول وداده جای دیگه خرج کردن بعدحالا وایمیستن و زر میزنن انشاالله زهر بشه بجونتون ماکه راضی نیستیم بایدجواب مردم وبدین پول ما کجا رفته ؛؛حالا میگین دولت پول ونمیده دولت غلط میکنه اون باید برای ما خرج میکرده بعد اومده گوش یک سری کارگر بیچاره رو بریده حالا جواب نمیده انشاالله خرج دوا دکتربچهاشون کنن ماکه هیچکدوممون راضی نیستم تابهمون فشاربیاد مرده وزندتون وفحش ونفرین میکنیم اگه خدایی هست حق مارو بخوریم اگه هم خدا وجود نداره هیچی دیگه حرفی نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز