فرصت صادرات زیلو به بازارهای شرق آسیا

گفتگوی آنلاین با موضوع «هنر زیلوبافی؛ دیروز، امروز، فردا» همزمان با سالروز آغاز پروژه توسعه خوشه زیلو در صفحه اینستاگرام «خوشه زیلو» برگزار شد.

به گزارش کاماپرس، در این گفتگوی آنلاین که با حضور محمد امین مسئول دبیرخانه خوشه فرش های کشور، ناصر نیشابوری فعال بازار جهانی فرش، حسن امامی میبدی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی بافندگان زیلو، سید عبدالعظیم پویا محقق و پژوهشگر و محمد دهقان معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان یزد برگزار شد، آخرین راهکارها برای صادرات و پیشبرد صنایع دستی به ویژه زیلو بافی مورد واکاویی و بررسی قرار گرفت.

محمد امین، مسئول دبیرخانه خوشه فرش های کشور ضمن تبریک به مردم شهر میبد به خاطر انتخاب به عنوان شهر جهانی زیلو گفت: در سال 92 برای خرید زیلو به میبد سفر کردم و یک روز کامل را به گشت و گذر به دنبال زیلو گذراندم، پایان روز اما فقط دو تکه کوچک زیلو خریداری کردم. اما در سال 1396 و در یک نمایشگاه صنایع دستی آلمان در یک غرفه صنایع دستی ایران یک زیلو متفاوت و زیبا نظرم را جلب کرد.

زیلو همان زیلو دست یاف میبد بود اما به شکل ماهرانه و استادانه ای روی آن کار شده بود و توانسته بودند با درنظر گرفتن نشانه ها و سلایق امروز، به اصطلاح زیلو را به کالایی به روز تبدیل کنند.

زیلو سنتی با طرحی مدرن و نو

آریاک سفر

امین با تاکید بر تلاش برای حفظ میراث گذشتگان تاکید کرد ما باید در تهیه و تولید محصولات سنتی و به ویژه صنایع دستی همان گونه که کیفیت و مرغوبیت جنس را حفظ و ثبت می کنیم، با توجه به سلایق نسل جدید طرح و نقش های تازه ای را بر روی زیلوهایمان پیاده کنیم.

نقش ها باید به شکلی باشد که مشتری ها امروزی بتواند با طرح زیلو ارتباط بگیرند.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

مسئول دبیرخانه خوشه فرش های کشور ادامه می دهد توجه به سلایق جهانی و سلایق افراد در کشورهای مختلف می توان زیلو و صنایع دست باف را به سمتی ببرد که مشتری هایی از نقاط مختلف جهان داشته باشد.

خوشه زیلو میبد

در بیشتر بخش های گفتگو به تغییر در طرح های زیلو و رفتن به سمت به روز شدن طرح ها تاکید شد، محمد امین ضمن اشاره به سادگی طرح های زیلو عنوان کرد: زیلو به علت سادگی قابلیت بالایی برای هماهنگ شدن با هر نوع دکوراسیونی اعم از سنتی و مدرن را دارد و این قابلیتی است که فقط در این محصول دیده می شود.

همچنین درباره خوشه های فرش و دستباف باید خدمتتان عرض کنم که خوشه زیلو میبد تجربه جدیدی است که در استان یزد شکل گرفته است، مطمئنم در پایان پروژه خوشه ها، خوشه زیلو میبد به عنوان یکی از خوشه های برتر خواهد بود.

امین اضافه کرد: طرح خوشه های زیلو میبد که با همکاری جهاددانشگاهی میبد و شهرک های صنعتی و همکاری تولیدکنندگان ماهر زیلو در میبد در حال اجرا است، اطمینان داشته باشیم که باعث رشد و پیشرفت رو به جلو تولید زیلو در ایران خواهد شد.

زیلو را معرفی کنیم

مسئول دبیرخانه خوشه فرش های کشور در پایان گفتگو ضمن قدردانی از تولیدکنندگان زیلو در میبد گفت: تولیدکنندگان زیلو باید سعی کنند که تصور مردم درباره زیلو را عوض کنند، بیشتر مردم فکر می کنند که زیلو فقط در مکان های مذهبی استفاده می شود در حالی که با طراحی های جدیدی که روی زیلو انجام شده است،  می توان از آن در هر مکانی و هر دکوری استفاده کرد.

نوآوری های چند سال اخیر زیلو در میبد می تواند ضمن جذب مشتری داخل مشتری های خارجی و به ویژه کشورهای شرق آسیا را به مشتری دائمی زیلو ایران تبدیل کند.

اما این امر لازمه اش تبلیغات از طریق نمایش نمونه هایی با طراحی تازه و همچنین تولید محتوای قوی برای معرفی زیلو در چین، سنگاپور، ژاپن و … است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم صنایع دستی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز