فرآیند جالب ضرب سکه و شمش طلا (ویدیو)

لست سکند

به احتمال زیاد انسان ها نخستین بار طلا را در جویبارها و رودخانه ها مشاهده کردند و زیبایی و درخشندگی آن چشم شان را گرفت. این فلز گرانبها اولین بار 4000 سال پیش از میلاد در اروپای شرقی برای ساختن لوازم تزئینی مورد استفاده قرار گرفت تا زمانی که در حدود سال 1500 پیش از میلاد در امپراتوری باستان مصر برای تبادل کالا استفاده شد. سپس مصری ها سکه ای ضرب کردند که 11 گرم وزن داشت و به واحد استاندارد در خاورمیانه تبدیل گردید. این روند تا دنیای مدرن امروزی نیز ادامه پیدا کرده است و تجهیزات مدرن برای ساخت سکه و شمش طلا مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه ویدیویی تماشا خواهید کرد که یک کارخانه مدرن ضرب سکه و شمش طلا را به شما نشان می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

 

به گزارش کاماپرس، ساخت و ضرب پول فلزی ارزش های اقتصادی را استانداردسازی کرده است. پول های فلزی یا سکه در ابتدا به بازرگانان اجازه می داد ارزش کالاهای خودشان را تعیین کنند و همچنان که اقتصاد طلا رشد کرد، زرگرها نیز به بخشی از این اقتصاد بدل شدند و زمانی که اسکناس کاغذی به وجود آمد، زرگرها نخستین بانکداران خصوصی بودند.

راز آسمان پایتخت

امروزه پشتوانه طلا باعث ثبات اقتصادها می شود و ارزش هر ارز معینی بستگی به پشتوانه واقعی طلای آن دارد. در واقع طلا می تواند بازارها را قوی یا ضعیف کند و یا باعث ثبات در آن ها شود.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز