عمارت ۲۲ میلیون دلاری و بی نظیر معمار مشهور

تورهای مسافرتی لحظه آخر

معمار مشهور، هری گسنر، اغلب به خاطر سبک متمایز و غیر معمول خود شناخته می‌شد و عادت داشت مرز میان هنجارهای سنتی و مدرنیته را جابه‌جا کند. از معروف‌ترین پروژه‌های وی می‌توان به خانه موج در مالیبو اشاره کرد که الهام‌بخش خانه اپرای سیدنی است، با این حال توجه به خانه شخصی این هنرمند خالی از لطف نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این عمارت خصوصی که از قلعه‌های شنی الهام گرفته شده در حال حاضر بیش از ۲۲.۵ میلیون دلار در بازار ارزش دارد.

یکی از فرزندان گسنر اطلاعاتی را منتشر کرد و اظهار داشت این ملک منحصر‌به‌فرد دارای ۳۷ متر زمین ساحلی، ۶ اتاق خواب، ۶ حمام و دستشویی و ۳ واحد نشیمن بوده و در قسمت ورودی با کتابخانه کف تا سقف و منظره سرتاسری و شگفت‌انگیز اقیانوس تزئین شده است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

در بخش مرکزی خانه ستون‌های چوبی، شومینه آجری و حتی یک صحنه کوچک تئاتر تعبیه شده است، گسنر این فضای به‌خصوص را برای همسرش ساخت که یک هنرپیشه تئاتر بود.

در گوشه دیگر خانه، یک گلخانه کوچک با دیوارهای تمام شیشه‌‌ای و رنگی قرار گرفته که هر مهمانی را مسحور خود می‌کند.

سوئیت اصلی این بنا با امکانات کامل در طبقه بالا قرار گرفته و دارای یک پلکان مارپیچی است که به زیرشیروانی ختم می‌شود، همچنین علاوه بر خانه اصلی، این مجموعه از یک خانه درختی نیز بهره‌مند شده که تمام ملزومات لازم برای اقامت را دارد.

نکته جالب این است که گسنر برای پیاده‌سازی این پروژه در دهه ۷۰ میلادی، تنها از مصالح بازیافتی و دور ریز استفاده کرده و یک اثر هنری تکرارنشدنی پدید آورده است.

پس از فوت وی در سال ۲۰۲۲، پسر او، زِن گسنر، این خانه رویایی را به قیمت ۲۷.۵ میلیون دلار به فروش گذاشت که این رقم به ۲۲.۵ میلیون کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز