رانندگی زنان بهتر است یا مردان؟ مطالعات علمی پاسخ می‌دهند

رانندگی زنان

یکی از موضوعاتی که همواره محل بحث و جدل میان مردان و زنان بوده و طی سالیان گذشته جوک‌ها و لطیفه‌های بسیاری در این مورد منتشر شده، روش رانندگی آن‌هاست؛ به‌طوری که نه مردان رانندگی زنان را قبول دارند، نه بالعکس! اما به‌تازگی مطالعات علمی پرده از حقایق جدیدی در این مورد برداشته است.

به گزارش کاماپرس به نقل از پرشین خودرو، به عقیده خانم‌ها، ویراژ دادن بین خودروها و عجله برای زودتر به مقصد رسیدن، مختص آقایان است اما نظر مردان در این مورد نیز درخور توجه است؛ آن‌ها معتقدند خانم‌ها در هنگام رانندگی قدرت تصمیم‌گیری کافی ندارند و دلیل آرام رانندگی کردن آن‌ها هم ریشه در همین موضوع دارد. جالب است بدانید، بسیاری از مردان، خانم‌ها را یکی از عوامل ترافیک شهری می‌دانند، زیرا معتقدند رانندگی آماتور آن‌ها موجب کندی در ترافیک خیابان‌هاست.

رانندگی زنان

رانندگی زنان ، ایمن‌تر از مردان

نتیجه مطالعات جدیدی که به تازگی از سوی شرکت‌های بیمه منتشر شده اما نشان‌دهنده این موضوع است که رانندگی زنان در مقایسه با مردان از ایمنی بیشتری برخوردار است. این مطالعات نشان داده‌اند که آمار مردانی که با زیر پا گذاشتن قوانین موجب تصادفات می‌شوند، 5 درصد بیشتر از زنان است.

بیشتر بخوانید:

زنان خلبان‌های بهتری‌ هستند‌ یا مردان ؟

آریاک سفر

تمایل بیشتر مردان به رانندگی پرخطر

البته، نتایج منتشر شده نکات جدیدی را یادآور نشده‌اند، زیرا بررسی‌‌ها و تحقیقاتی که در گذشته نیز در این مورد انجام شده، نشان‌دهنده تمایل بیشتر میدان، به‌خصوص مردان جوان به رانندگی پرخطر و خشونت در هنگام رانندگی است، در حالی که زنان این خشونت را به روش‌های غیرمستقیم دیگری نشان می‌دهند.

رانندگی زنان

آمار تصادفات برابر زنان و مردان

بنابر این تحقیقات، مردان در هنگام رانندگی قانون‌گریزترند و ریسک‌پذیری بیشتری از خود به نمایش می‌گذارند. با این حال، با وجود رانندگی ایمن‌تر، نمی‌توان به سادگی روی این موضوع صحه گذاشت که زنان رانندگان بهتری هستند زیرا میزان تصادفات ثبت شده برای هر دو گروه برابر است؛ با این حال، شدت و خسارت تصادفات زنان کمتر از مردان بوده است. گزارشات شرکت‌های بیمه‌ای نشان‌دهنده آن است که مردان پس از تصادف، تصمیم منطقی‌تری می‌گیرند و بار تصادفات خود را به دوش بیمه‌کنندگان می‌اندازند.

حواس‌پرتی بیشتر مردان در هنگام رانندگی

حواس‌پرتی بیشتر یکی از موضوعاتی است که خود مردان هم به آن اذعان دارند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند احتمال از دست دادن تمرکز مردان در حین کار کردن با ضبط خودرو حدود 42 درصد است. این در حالی است که این آمار در زنان در حدود 38 درصد است.

از سوی دیگر، 21 درصد مردان اعتراف کرده‌اند در هنگام مکالمه با تلفن همراه از هندزفری استفاده نمی‌کنند. این آمار در زنان تقریبا 16 درصد است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز