علت سیاه شدن یا له شدن گوشت در چرخ گوشت

لست سکند

احتمالا شما هم بارها با مشکل خوب چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت مواجه شده‌اید؛ له شدن گوشت در چرخ گوشت یا سیاه شدن گوشت پس از چرخ شدن می‎تواند ناشی از استفاده نادرست از چرخ گوشت یا نیاز به تعمیر چرخ گوشت صنعتی و خانگی باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارکرد صحیح لوازم برقی آشپزخانه با توجه به کاربرد آن‌ها و همچنین قیمت لوازم دیجیتال، برای خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. مشکلاتی چون له شدن یا سیاه شدن گوشت ممکن است ناشی از موارد متعددی از جمله خوب کار نکردن چرخ گوشت باشد؛ در این‌صورت نیز امکان دارد این مشکل تنها با تعمیر چرخ گوشت حل شده و نیازی به تعویض آن نباشد. کاماپرس در ادامه به بررسی علل سیاه شدن یا له گوشت در چرخ گوشت می‌پردازد؛

نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت

بعد از خرید چرخ گوشت، قبل از استفاده باید قطعات و اجزای آن را مونتاژ کرده و در واقع سرهم کنید؛ نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت یا دیگر قطعات آن موجب بروز اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. در نتیجه ممکن است گوشت له یا سیاه شود.

برای حل این مشکل می‌توانید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کرده تا از نحوه نصب صحیح چرخ گوشت مطلع شوید؛ با وجود این اگر آموزش دفترچه نیز واضح نبود، می‌توانید به افراد متخصص و تعمیرکار مراجعه کنید.

راز آسمان پایتخت

کند بودن تیغه یا فرسودگی قطعات چرخ گوشت

استفاده غیراصولی از چرخ گوشت یا استهلاک آن در طولانی مدت منجر به کند شدن تیغه یا فرسودگی قطعات آن می‌شود. به‌طور معمول بهتر است چرخ گوشت به شکل ماهیانه یا حداقل سالیانه سرویس شود؛ این مسئله در کاهش هزینه تعمیر چرخ گوشت موثر است. با این وجود، در صورت بروز این مشکلات، ممکن است نیاز به تعویض قطعات یا تیز کردن تیغه چرخ گوشت خود داشته باشید که برای این امر باید به تعمیرکاران حرفه‌ای مراجعه کنید.

مسدود شدن لوله های چرخ گوشت

ورود قطعات سخت مانند استخوان همراه با گوشت به درون لوله‌های چرخ گوشت، ممکن است سبب مسدود شدن لوله‌ها و ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه شود. لرزش چرخ گوشت، ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت، چرخ نکردن و له شدن گوشت از نشانه‌های مسدود شدن لوله چرخ گوشت است. در این صورت نیز برای تعمیر چرخ گوشت صنعتی و خانگی و رفع گرفتگی لوله‌ها بهتر است از تعمیر کار کمک بخواهید.

خرابی واشرهای چرخ گوشت

برای جلوگیری از خراب شدن واشرهای پشت قسمت حلزونی اسکرول، بهتر است چرخ گوشت خود را به شکل دوره‌ای سرویس کنید؛ در غیر این‌صورت به مرور زمان توان چرخش تیغه دستگاه کاهش پیدا کرده و عملکرد چرخ گوشت مختل می‌شود. این مسئله نیز می‌تواند سبب بروز مشکلاتی چون له شدن یا سیاه شدن گوشت در چرخ گوشت شود.

ورود فشار بیش از اندازه به چرخ گوشت

ورود فشار بیش از حد به چرخ گوشت مانند استفاده طولانی مدت، فشردن مواد به شکل پیاپی در دستگاه و استفاده از گوشت کوب به عملکرد موتور صدمه می‌زند. این مسئله یکی دیگر از عوامل خوب کار نکردن چرخ گوشت و له کردن گوشت است. از دیگر دلایل خوب کار نکردن چرخ گوشت، استفاده غیر اصولی از آن مانند چرخ کردن گوشت با پوست، چربی زیاد گوشت و مواردی مانند آن است.

با این حال در هنگام بروز هرگونه مشکل در چرخ گوشت، با توجه به حساسیت بالای این محصولات و قیمت آن‌‌ها بهترین کار تعمیر چرخ گوشت توسط تعمیرکار است. چرا که حتی اگر چرخ گوشت نیاز به تعمیر اساسی نداشته باشد، سپردن آن به دست افراد نابلد و غیرمتخصص ممکن است سبب دو برابر شدن هزینه تعمیر چرخ گوشت شود.

سیاه شدن و له شدن گوشت در چرخ گوشت صنعتی

سیاه شدن و له شدن گوشت در چرخ گوشت های صنعتی در رستوران‌ها، غذاپزی‌ها، کترینگ‌ها، کبابی‌ها و غیره نیز یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان این مشاغل است؛ سیاه شدن گوشت در حجم بالا می‌تواند سبب ورود ضرر قابل توجهی شود.

سیاه شدن در چرخ گوشت صنعتی معمولا ناشی از خرابی یا بی‌کیفیت بودن دستگاه است. مونتاژ اشتباه دستگاه و درگیر شدن ته مارپیچ با گلویی چرخ گوشت، موجب سیاه شدن گوشت می‌شود. ضمن این‌که اگر سری مارپیچ  و گلویی چرخ گوشت از متریال نامرغوب و غیر استیل باشد، بعد از مدت کوتاهی پوشش آن‌ها از بین رفته و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌شود. در صورت بروز چنین شرایطی باید سریعا برای تعمیر چرخ گوشت صنعتی به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. تعمیرکار معمولا قطعات چرخ گوشت صنعتی مانند مارپیچ و گلویی را تعویض کرده و آن‌ها را قطعات با کیفیت جایگزین  می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز