عرضه محصولات داخلی به قیمت کیا و سراتو در بازارهای خارجی

لست سکند

در حالی خودرو دناپلاس در کشور با قیمت 17 هزار دلار عرضه می‌شود که خودروهای باکیفیت کره‌ای در کشورهای همسایه 15 تا 20 هزار دلار قیمت دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محصولات وارداتی به‌خصوص محصولات شرکت کیا که از کیفیت بالایی برخوردارند با قیمتی حدود 15 تا 20 هزار دلار در کشورهای همسایه عرضه می‌شوند در حالی‌که محصولات تولید داخل با کیفیتی کمتر قیمتی به همین میزان دارند.

براساس گزارش منتشر شده در تجارت‌نیوز، دناپلاس توربو در کشور با قیمتی حدود 700 میلیون تومان عرضه می‌شود که معادل دلاری آن 17 هزار و 500 دلار بوده در حالی‌که کیا پیکانتو در بازارهای خارجی با قیمت 15 هزار دلار و سراتو با قیمت 20 هزار دلار به فروش می‌رسند. این موضوع نشان می‌دهد محصولات تولید داخل در بازار خودرو کشور به قیمت خودروهای کیا و سراتو در بازار خارجی، عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

از خودروهای اقتصادی کشور می‌توان به پراید، تیبا و کوییک اشاره کرد که قیمتی حدود 6 تا 8 هزار دلار دارند. خودروهای پژو 206 تیپ 2 ، پارس سال همچنین شاهین نیز قیمتی حدود 11 تا 13 هزار دلار قیمت دارند و خودروهای گران‌تر همچون تارا و دنا با قیمتی حدود 15 تا 17 هزار دلار عرضه می‌شوند.

براساس بررسی‌ها در بازار خودرو، خودروهای تولید داخل با قیمت دلاری خودروهای خارجی عرضه می‎‌شوند و خودروهای خارجی 2 هزار دلاری نیز گرانتر عرضه می‌شوند. به عنوان مثال خودرو چانگان سی‌اس35 که تولید سه سال گذشته است حدود 900 میلیون تومان قیمت دارد که نرخ دلاری آن 22 هزار و 500 می‎شود در حالی‌که این خودرو 14 تا 15 هزار دلار قیمت دارد. کیا اسپورتیج که 4 سال پیش تولید شده، در بازار ایران حدود 4 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده در حالی‌که تولید امسال این محصول 24 هزار دلار است.

براساس جدیدترین تصمیم 19 هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی سایپا و 2 هزار و 140 دستگاه کیا به عنوان خودروهای وارداتی در بورس کالا موردپذیرش قرار گرفته‌اند که بازه قیمتی کیا سراتو 14 هزار و 700 تا بیش از 20 هزار یورو بوده و از آنجایی که سقف واردات 20 هزار یورو است احتمالا نسخه فول آپشن این محصول وارد نشود.

قیمت مدل پایه کیا اسپورتیج نیز از 24 هزار یورو آغاز می‎شود و قیمت کیا ریو نیز از 15 تا 19 هزار یورو متغیر است. کیا سونت نیز قیمتی حدود 9 هزار و 600 یورو دارد که مدل‌های بالای این محصول به 15 هزار یورو نیز می‌رسد. کیا پگاس نیز در کشورهای همسایه قیمتی معادل 11 هزار و 500 یورو دارد و قیمت دلاری آن از 15 هزار دلار آغاز می‌شود. قیمت چانگان سی اس 35 معمولی نیز 14 تا 15 هزار دلار و دیگر محصولات این برند با نام اس سی 55 حدود 20 هزار دلار است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز