عرضه دلار 28 هزار و 500 تومانی از امروز در سامانه نیما

بانک مرکزی-کاماپرس

«بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز آزاد ورود می کند» این جمله‌ای بود که روز گذشته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی از آن خبر داد و گفت: نرخ ارز آزاد غیرواقعی و قرار است از امروز شنبه 10 دی ارز ۲۸۵۰۰ تومانی نیمایی عرضه شود و تا یک سال ادامه داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانک و بورس و بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز در روزهای اخير شاهد تلاطم شديد و رکوردشکنی هاي روزانه و حتی ساعتی بود، به طوری که با تمهيدات بانک مرکزی به آرامش نرسيد. چالشی که همواره با افزايش قيمت دلار در اقتصاد ايران خود را نمايان می کند و  موجب افزايش قيمت کالاهای سرمايه‌ای دیگر نیز می‌شود. اما بالا رفتن تب نرخ دلار بر این زمزمه‌ها دامن زد تا این که با رأی اعتماد هیئت دولت «محمدرضا فرزین» به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

به گفته کارشناسان اقتصادی این انتظار وجود دارد که با این انتصاب و برنامه‌های فرزین این بازار کمی آرام گیرد.

آریاک سفر

رئیس جدید بانک مرکزی نیز در نخستین گفت وگوی خود با اشاره به وظیفه بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز گفت: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی کنترل تورم و نرخ ارز است و سیاست ارزی جدید ما، سیاست تثبیتی نرخ ارز خواهد بود.

به گفته او، در حال حاضر در سامانه نیما نرخ میانگین ارز ۲۹ هزار تومان است و از روز امروز(شنبه) ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را عرض می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی معتقد است: ارز ۲۸۵۰۰ تومانی سامانه نیما را به تعادل می‌رساند بخش زیادی از این ارز ارز نفتی است که دولت عرضه می‌کند.

فرزین اظهار داشت: ارز آزاد ۴۴ هزار تومانی که نرخ ارز کشور ما نیست، قیمت ارز تحریف شده است نرخ بازار آزاد تحریفی است که به دلیل انتظارات است و شدیدا افزایش یافته است نباید بازار کالا با این نرخ آزاد دنبال شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: عرضه ارز 28500 تومانی فعلا تا یک سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای سایر نیازهای ارزی بازار مبادله ارز راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: در این بازار که چهل نوع تقاضا را برای مردم پوشش می‌دهد و فقط تقاضای قاچاق و فرار سرمایه را پوشش نخواهد داد نرخ ارز ثابت نخواهد بود و متوسط با شرایط تغییر خواهد داشت.

در سامانه نیما علاوه بر ارز حاصل از صادرات غیر نفتی ارز از محل صادرات نفت و صادرات پتروشیمی‌ها هم عرضه می‌شود و نرخ ارز 28 هزار و 500 تومان در سامانه کدال عرضه و تقاضا را به تعادل می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز