عرضه خودروهای وارداتی لغو شد؟

با گذشت بیش از 10 روز از پذیرش 21 هزار و 140 دستگاه خودرو وارداتی در بورس کالا، خبری از فروش این نوع خودروها منتشر نشده است. پیش از این وزارت صمت موعد فروش خودروهای خارجی را تا پایان دی ماه اعلام کرده بود اما در حال حاضر یکی از شرایط عرضه، حضور در گمرکات کشور اعلام شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از منابع آگاه اعلام کرد بورس کالا برای آغاز فروش خودروهای وارداتی از واردکنندگان درخواست قبض انبار گمرک کرده است که این موضوع حضور فیزیکی خودرو در گمرکات کشور را می‌طلبد. یعنی خودروها ابتدا باید وارد گمرک و سپس در بورس کالا عرضه شوند. این مسئله با اظهارات قبلی مسئولان وزارت صمت کاملا متناقض است.

21 هزار و 140 خودرو وارداتی از محصولات چانگان و 9 مدل از محصولات شرکت کیا در بورس کالا پذیرش شده‌اند. اما تاکنون و  طی روزهای گذشته سرنوشت 22 خودرویی که وارد کشور شده‌اند نیز مشخص نشده است. به گفته منبع آگاه خودروهای وارداتی کنونی در انتظار تعیین قیمت پایه از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است در صورتی که امید قالیباف اعلام کرده بود اولین فروش خودروهای خارجی تا پایان دی ماه صورت می‌گیرد.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش منتشر شده در دنیای اقتصاد، پیش از این وزارت صمت اعلام کرده بود 200 هزار خودرو وارداتی به صورت پیش‌فروش در بورس کالا به صورت  موعد تحویل 3 و 6 ماهه عرضه خواهند شد. سخنگوی وزارت صمت نیز اعلام کرده بود همزمان با پیش‌فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا قراردادی با شرکت‌های خارجی تولیدکننده منعقد می‌شود. به سبب رشد بی‌رویه نرخ ارز همچنین بی‌ثباتی شرایط اقتصادی اجرایی شدن این شیوه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز