عرضه اولیه غکورش را با نقدینگی 288 هزار تومانی شرکت کنیم؟

پیش بینی ها نشان می دهد عرضه اولیه غکورش با استقبال بیشتری نسبت به دو عرضه دیگر امسال مواجه شود و در این صورت سقف سهام اختصاص یافته به متقاضیان از 500 سهم به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش کاماپرس،  قرار است امروز شاهد عرضه اولیه دیگری در بورس باشیم و با توجه به قابل توجه بودن حجم سهم اختصاص یافته و قیمت این سهم پیش بینی می شود استقبال از این عرضه بسیار بیشتر از دو عرضه قبلی امسال باشد.

در عرضه امروز بیش از 5/6 درصد از سهام صنعت غذایی کورش شامل 168 میلیون سهم با محدوده قیمت 2850 تا 2995 تومانی هر سهم و سهمیه 500 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود.

ریسک شرکت در این عرضه با نقدینگی 288 هزار تومان چقدر است؟

در اولین گمانه زنی ها نقدینگی لازم برای شرکت در عرضه اولیه غکورش یک میلیون و 499 هزار تومان برآورد شد اما فعالان و خبرگان بازار سرمایه معتقدند این عرضه متقاضیان بیشتری خواهد داشت و حبس کردن 1/5 میلیون تومان برای آن در حساب کارگزاری ها چندان منطقی نیست.

آریاک سفر

در واقع با توجه به این واقعیت که متقاضیان شرکت در این عرضه بسیار بیشتر از دو عرضه دیگر امسال هستند با وجود آن که نقدینگی لازم برای خرید 500 سهم “غکورش” حدود 1.5 میلیون تومان است اما در صورتی که این عرضه اولیه با استقبال 2.5 تا 3.5 میلیون نفری مواجه شود، تعداد 96 تا 68 سهم به هر کد تخصیص می یابد که در این صورت نقدینگی حدود 288 هزار تومانی برای این عرضه کافی است.

البته گمانه زنی ها نشان می دهد ریسک شرکت در این عرضه با نقدینگی 288 هزار تومان بالا است چرا که ممکن است این عرضه با استقبالی که انتظار می رود مواجه نشود و بنابراین بهتر است سرمایه گذاران مبلغ بیشتری برای نقدینگی این عرضه درنظر بگیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز