عرضه اولیه سهام دو شرکت هفته آینده انجام می‌شود

عرضه اولیه دو شرکت حمل و نقل ترکیب مواد معدنی گهر ترابر سیرجان و فروسیلیسیم هفته آینده در فرابورس انجام خواهد شد. تاریخ عرضه اولیه‌های این دو شرکت بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه اعلام شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سه شنبه هفته آینده 10 درصد سهام «حگهر»، معادل 444 میلیون سهم، در فرابورس عرضه خواهد شد. این دومین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری محسوب می‌شود. کف قیمتی در نظر گرفته شده برای این سهم 545 تومان است. حداکثر امکان خرید برای کدهای بورسی مجاز و واجد شرایط 44 میلیون و 400 هزار سهم خواهد بود. عرضه مذکور به روش حراج اول در بازار اول معاملات فرابورس اتفاق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اما عرضه اولیه دیگر بازار مربوط به نماد «فروسیل»، فروسیلیسیم، است. براساس اطلاعات موجود، 5 درصد سهم فروسیل، معادل 40 میلیون، در چهارشنبه هفته آینده عرضه خواهد شد. حداقل قیمت خرید این سهم در عرضه اولیه هزار و 900 تومان و حداکثر سهمیه قابل واگذاری به سرمایه گذاران دارای شرایط هم 4 میلیون سهم اعلام شده است.

نکات قابل توجه درباره دو عرضه اولیه فرابورس

بنابر اعلام سازمان فرابورس، سفارش‌ها برای سهام‌های مذکور تنها به صورت آنلاین و از طریق ایستگاه‌های معاملاتی، نامک، انجام خواهد شد. سرمایه گذاران واجد شرایطی که در این عرضه اولیه‌ها شرکت دارند، باید توجه داشته باشند که تا 90 روز پس از تاریخ برگزاری این فرآیند، امکان عرضه 50 درصد سهام خریداری شده خود را در بازار نخواهند داشت.

عرضه اولیه سهام بورسی و فرابورسی همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه گذاران، به ویژه افراد تازه وارد در بازار بورس و فرابورس محسوب می‌شود. زیرا در بیشتر مواقع برای خریداران آن سودآور است و فرصت خوبی برای سهامداران به حساب می‌آید.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان فرابورس ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز