عرضه اولیه ستاره خلیج فارس در بورس به دستور رئیس جمهور

لست سکند

مدیرعامل تاپیکو با تصریح این نکته که عرضه اولیه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه با دستور شخص حسن روحانی رئیس جمهوری در حال انجام است، گفت: در حال آماده سازی ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس هستیم و افزایش تخفیف خوراک این پالایشگاه را نیز پیگیری می کنیم.

به گزارش کاماپرس، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین(تاپیکو) شرکت بالادستی شرکت نفت ستاره خلیج فارس به شمار می رود و در واقع ستاره خلیج فارس از زیرمجموعه های تاپیکو و شرکت های تابعه شستا به شمار می رود. بر این اساس آخرین تحولات عرضه اولیه ستاره خلیج فارس از مسئولان تاپیکو قابل پیگیری است.

احتمال افزایش تخفیف خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس

در آخرین تحول محمود مخدومی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین(تاپیکو) با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد:  اوایل تیرماه سالجاری در مراسم راه اندازی فاز دوم این پالایشگاه، حسن روحانی رئیس جمهور بر ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس تاکید کرد و پس از دستور رئیس جمهوری، تلاش کردیم شرایط ورود این پالایشگاه به بورس آماده شود.

مدیرعامل تاپیکو خاطرنشان کرد: با ورود این شرکت به بورس که یک پالایشگاه بزرگ در مقیاس های جهانی است ، امکان مشارکت بیشتر مردم در بازار سرمایه و جذب نقدینگی قابل توجه و حمایت از بخش تولید و اشتغال محقق می شود.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایرنا، مخدومی که در آیین سالگرد عرضه اولیه سهام سرمایه گذاری نفت و گاز تامین سخن می گفت، در ادامه به مذاکره برای افزایش تخفیف برای خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا میزان تخفیف خوراک این پالایشگاه  را از5 به 10 درصد افزایش دهیم.

اخبار مهم روز را بخوانید:

تلاش برای کسب معافیت 7 ساله و کامل مالیاتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

این مقام مسئول در تاپیکو گفت: خواست ما این است که بهای خوراک پالایشگاه را از محل بدهی دولت با سایر دستگاه های دولتی تهاتر کنیم. مخدومی همچنین یادآور شد: برنامه دیگر ما برای افزایش سوددهی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تلاش برای کسب معافیت کامل مالیاتی 7 ساله است.

شایان ذکر است؛ شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین (تاپیکو) 49 درصد از سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در اختیار دارد و بزرگترین سهامدار این پالایشگاه است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپیکوستاره خلیج فارسشستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز