عرضه اولیه این هفته فرابورس 5000 تومانی است!

فرابورس با صدور اطلاعیه ای از عرضه اولیه سهام شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (سهامی عام) با نماد گدنا1 در روز سه شنبه 28 مردادماه خبر داده است و این در حالیست که این عرضه در میان عرضه های انجام شده در بورس به کمترین نقدینگی نیاز دارد.

به گزارش کاماپرس، عرضه های اولیه از جذابیت های بازار سرمایه به شمار می روند و سرمایه گذاران تازه کار را با ساز و کار بورس آشناتر می کنند اما همین عرضه های اولیه می توانند نقش تعادل بخشی به بازار را نیز در روزهای حساس کنونی که شاهد رفتار هیجانی معامله گران بورس هستیم به عهده بگیرند.

بر این اساس عرضه اولیه های این هفته از حساسیت خاصی برخوردار بودند و دو عرضه اولیه قابل توجه و بزرگ مقیاس می توانست کمک موثری به آرامش بازار کند.

این در حالیست که به نظر می رسد چنین نکته ای مدنظر مسئولان بورس نیست و این هفته یکی از دو شرکتی که عرضه سهام آنها قطعی شده ، در کوچک مقیاس بودن رکورد دار است و نقدینگی لازم برای مشارکت در عرضه سهام آن حدود 5 هزار تومان برآورد می شود!

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که عرضه های اولیه کوچک مقیاس هفته های اخیر انتقاد فعالان بازار سرمایه را در پی داشته است.

آریاک سفر

در اطلاعیه عرضه اولیه این هفته فرابورس آمده است:  به استناد پذیرش سهام شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک سهامی عام در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸ توسط هیئت پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران به اطلاع می رساند سهام شرکت مذکور توسط سهامداران عمده عرضه می شود.

جزیئات عرضه گدنا1 به این شرح است :

تعداد کل سهام شرکت: 300 میلیون سهم

تعداد کل سهام قابل عرضه: ۶۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از کل سهام شرکت

مدیر ارزش شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار

تعداد سهم قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه: ۵۱ میلیون سهم

حداکثر سهم قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی:  20 سهم

تاریخ و زمان ثبت سفارش:  روز سه شنبه 28 مردادماه 1399 از ساعت 13 تا 17

تاریخ تخصیص سهام: روز چهارشنبه 29 مرداد 1399

تاریخ شروع معاملات ثانویه: شنبه اول شهریورماه 1399

دامنه قیمت در ثبت سفارش: از  5800  ریال تا 6000 ریال

نقدینگی مورد نیاز

درصورت استقبال 4.5 تا 6 میلیون نفر از این عرضه تعداد 8 تا 11 سهم به هر کد تخصیص خواهد یافت و بر این اساس نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه حدود 5 هزار تا 7 هزار تومان برآورد می شود.

علت تخمین زدن مشارکت 4.5 تا 6 میلیون نفر برای این عرضه در نظر گرفتن اختلالات سامانه های معاملاتی بورس و شرکت های کارگزاری، احتمال کاهش مشارکت بدلیل کوچکی سهم و پر نکردن حجم مبنا، یا بالعکس، حضور بیشتر سهامداران جدید است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز