شکایت انبوه سازان نهضت ملی مسکن از عدم همکاری وزارت راه

لست سکند

با آنکه دولت اعلام کرده 760 هزار مسکن نهضت ملی اجرایی می‌شوند و اجرا را باید بخش خصوصی انجام دهد، اما بخش خصوصی می‌گوید وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم را ندارد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، پروژه جهش تولید و تامین مسکن پس از پایان ثبت‌نام برخی از متاهل‌ها اکنون فراخوان ثبت‌نام افراد مجرد بالای 23 سال داده شده که این افراد می‌توانند تا 20 بهمن در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید:

بنابر آخرین آمار از این طرح، زمین برای 760 هزار واحد تامین شده است تا عملیات اجرایی آغاز شود؛ البته این آمار برای اوایل دی ماه است. 530 هزار واحد از واحدهای هدف، مربوط به پروژه اقدام ملی و نهضت ملی است که با هم ادغام شده‌اند. البته ممکن است تمام 760 هزار واحد در حال حاضر به مرحله اجرا نرسیده و در مراحل مختلف قرار داشته باشند. مثلا برخی پروژه‌ها کلنگ‌زنی نشده‌اند ولی آماه به کار هستند.

راز آسمان پایتخت

دو مشکل جدی مالکان نهضت ملی مسکن

فرشید پورحاجت دبیرکانون انبوه‌سازان اظهار کرد: سامانه دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن مشکلات فنی دارد و برطرف نشده است. برخی بانک‌ها شرط پرداخت وام‌های 250 تا 450 میلیون تومانی را خودمالکی اعلام کرده‌اند که اشکالات سامانه اجازه آن را نمی‌دهد.

دبیر کانون انبوه‌سازان ادامه داد: 18 درصد سود، برای تسهیلات بسیار زیاد است و بردوش متقاضیان سنگینی می‌کند. برخی پروژه‌های در حال حاضر نیز هزینه‌هایی همچون شهرداری، نظام مهندسی و … بر آن تحمیل می‌شود که در آخر هزینه‌ها برعهده متقاضیان خواهد بود.

محمد مرتضوی عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: تاکنون بیشتر قراردادهای نهضت ملی مسکن با نهادهای عمومی منعقد شده است؛ به عنوان مثال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهادها برای سرعت بخشیدن به کارها به این پروژه وارد شده‌اند. ولی برای تسریع بیشتر پروژه نیاز است با انبوه‌سازان همکاری بیشتری شود اما هنوز اقدام جدی از سمت وزارت راه و شهرسازی با انبوه‌سازان صورت نگرفته است. البته رویکرد سیزدهم برای تولید چهار میلیون مسکن طی 4 سال بسیار صحیح است و امید داریم در آینده هم‌افزایی زیادی میان دولت و بخش خصوصی صورت گیرد تا اجرای طرح وارد فاز جدی‌تر شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز