افزایش بودجه مسکن معلولان در سال آینده

لست سکند

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور بودجه حوزه مسکن معلولان در لایحه بودجه سال 1401، 10 درصد نسبت به سال جاری رشد کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، سیدمرتضی حسینی گفت: در حال حاضر 160 هزار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی همچنین در نوبت برای دریافت مسکن قرار دارند که از این تعداد 128 هزار نفر آنها معلول هستند.

بیشتر بخوانید:

حسینی ادامه داد: 36 هزار مسکن در حال ساخت است و در بودجه 1400 مبلغ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان به بهزیستی داده شده که 460 میلیارد آن هزینه شده است. سازمان برنامه باید مابقی را پرداخت کند تا 36 هزار مسکن در دست احداث به پایان برسد و همچنین برای مددجویان در نوبت مسکن ساخته شود.

راز آسمان پایتخت

بنا بر اظهارات معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی و بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، اگر خانواده‌ای دارای دو معلول یا بیشتر باشد، وظیفه دولت است که مابه‌التفاوت سود و کارمزد وام مددجویی را به این افراد بپردازد: سازمان بهزیستی برای پرداخت مابه‌التفاوت سود و کارمزد برای مددجویان دارای دو معلول یا بیشتر که برای ساخت مسکن از تسهیلات استفاده می‌کنند، اعتبار دریافت می‌کند. در بودجه سال 1400 حوزه مسکن 500 میلیاردتومان به علاوه آن هزار میلیاردتومان نیز مصوب شده که مابه‌التفاوت سود و کارمزد وام‌های مددجویی از آن طریق پرداخت شود ولی رقمی دریافت نشده است.

مرتضی حسینی در آخر گفت: بودجه سال آینده برای مسکن معلولان از هزار میلیارد به 1100 میلیاردتومان افزایش پیدا کرده که رشدی 10 درصدی نسبت به امسال داشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز