احداث مسکن ملی باعث بهبود وضعیت اشتغال کشور خواهد شد

ولی‌اله فرزانه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، معتقد است که اگر وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال عملی شود، مشاغل زیادی که در رابطه با ساخت و ساز هستند رونق پیدا خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته فرزانه، 40 هزار میلیارد تومان برای تحقق وعده تولید مسکن کنار گذاشته شده که بخشی از این رقم به وسیله صندوق پیشرفت و عدالت پرداخت خواهد شد. صندوق مذکور به منظور اشتغال زایی شکل گرفته است. قطعا با افزایش تولید مسکن، اشتغال در بخش‌های مرتبط افزایش پیدا خواهد کرد. اما عملی شدن قطعی این موضوع به روابط زنجیره وار بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های اقتصادی مربوط می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

این نماینده مجلس معتقد است که برای اجرای طرح مذکور باید از تمامی ظرفیت‌‌های دستگاه‌های اجرایی کنار یکدیگر بهره برد. در حقیقت برای اجرای این طرح باید از همگی ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر استفاده کنند. اما به این منظور باید روابط مناسبی میان ظرفیت‌ها و توزیع مناسب مصالح موردنیاز این کار وجود داشته باشد.

فرزانه معتقد است که از نظر اعطای زمین رایگان مشکلی وجود ندارد. در واقع سازمان منابع طبیعی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهادهای مرتبط این امکان را دارند زمین رایگان به انبوه سازان اعطا کنند.

نظر یک نماینده مجلس درباره سود تسهیلات مسکن ملی

همچنین این نماینده درباره سود تسهیلات مسکن بیان کرده که، بانک مرکزی نمی‌تواند سود وام را کم کند. زیرا این کار هیچ توجیه اقتصادی ندارد. با این حال بانک مرکزی تلاش می‌کند تا شرایط بهتری را برای پرداخت اقساط وام فراهم آورد. یکی از سیاست‌هایی که در این باره باید مدنظر داشت، پرداخت پلکانی اقساط است. ضمنا بانک‌ها هم باید حداکثر همکاری را برای پرداخت وام داشته باشند و فرآیند اعطای تسهیلات را برای متقاضیان واجد شرایط آسان‌تر کنند.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز