عجیب‌ ترین چیزهایی که جف بزوس تاکنون خریده است

لست سکند

جف بزوس از زمان تأسیس وب‌سایت مشهور آمازون در سال ۱۹۹۴، زندگی خود را زیر و رو کرد. او در حال حاضر با ثروت خالص معادل ۱۶۲ میلیارد دلار، سومین انسان ثروتمند جهان به شمار می‌رود و مانند بسیاری از میلیاردهای دیگر نامش با خرید کالاهای عجیب و غریب گره خورده است. کاماپرس در ادامه به معرفی عجیب‌‌ترین چیزهایی که تاکنون توسط مالک آمازون خریداری شده است، می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

قایق بادبانی غول پیکر

یکی از جالب توجه‌ترین و معروف‌ترین دارایی‌های بزوس، یک قایق بادبانی غول پیکر به طول ۱۲۷ متر است که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. این قایق به‌عنوان یکی از گران‌ترین وسایل نقلیه آبی جهان در کشور هلند ساخته و از چند عرشه، دکل و حتی یک سکوی فرود هلیکوپتر بهره‌مند شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ساعت تاریخی عظیم

بزوس برای خرید این ساعت باستانی ۱۰ هزار ساله، واقع در کوه‌های غرب تگزاس حدود ۴۲ میلیون دلار هزینه کرد. این ساعت عجیب به‌عنوان نمادی از «تفکر بلند مدت» شناخته شده و قادر است تا هزاران سال با کمک انرژی خورشید کار کند.

جت خصوصی

جت لوکس او به‌ اندازه قایق بادبانی‌اش معروف نیست، با این حال ۶۵ میلیون دلار قیمت داشته و موظف است مدیرعامل آمازون را در مدتی کوتاه به مقصد موردنظرش برساند. این جت با نام «گلف استریم جی-۶۵۰ ای‌آر» از هشت صندلی راحت و امکانات فوق لوکس برخوردار شده است.

ربات سگ

بزوس یکی از گران‌ترین و عجیب‌ترین حیوانات خانگی جهان را به قیمت ۷۴ هزار دلار خریداری کرده است. این ربات سگ مانند، تحت نظر شرکت هیوندای موتور طراحی و ساخته شده و بسیار باهوش‌تر از سگ معمولی عمل می‌کند.

موزه تاریخی

آمار دقیقی از تعداد املاک او در سراسر دنیا وجود ندارد، با این حال شاید یکی از منحصر به فردترین خانه‌های او موزه قدیمی نساجی در واشنگتن دی سی باشد. بزوس این موزه ۲ هزار و‌ ۵۰۰ متر مربعی را به قیمت ۲۳ میلیون دلار خرید و بیش از ۱۲ میلیون دلار برای بازسازی آن هزینه کرد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ۱۱ اتاق خواب، سالن رقص و‌ ۲۵ حمام و دستشویی اشاره کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز