پرتاب و فرود موفقیت آمیز آخرین موشک فضایی جف بزوس (فیلم)

جف بزوس
لست سکند

شرکت Blue Origin با موفقیت آخرین نمونه موشک فضایی خود را تحت عنوان New Shepard به استراتوسفر پرتاب کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از یورونیوز، شرکت فضایی Blue Origin که متعلق به جف بزوس (میلیاردر و بنیانگذار شرکت آمازون) است، موشک فضایی New Shepard خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. در این پرتاب مهندسان Blue Origin آخرین نمونه از سیستم حامل و کپسول قابل استفاده مجدد را آزمایش کردند که برای سفرهای فضایی با سرنشین طراحی شده است. همانند 14 آزمایش گذشته، این بار نیز موشک بدون حضور فضانوردان به فضا پرتاب شد. اما تست های طولانی مدت قبل از پرتاب اخیر، که مدیران شرکت Blue Origin شخصا وظایف فضانوردان آینده را انجام می دادند حاکی از این است که به احتمال زیاد پرتاب بعدی این فضاپیما با حضور فضانوردان صورت گیرد.

موشک فضایی New Shepard که ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان 5 طبقه می رسد، روز چهارشنبه 14 آوریل و در ساعت 12:49 از سایت آزمایشی Blue Origin در تگزاس به فضا پرتاب شد. حداکثر سرعت آن به 3596 کیلومتر در ساعت رسید و پس از جدایی کپسول جدا شونده، سعود خود را تا ارتفاع 107 کیلومتری از سطح دریا ادامه داد.

در ادامه آزمایش موشک فضایی New Shepard به سمت زمین سقوط کرده و در نهایت تک موتور نوع BE-3 خود را روشن می کند تا موشک با سرعت حدود سه کیلومتر در ساعت بر روی سکوی فرود بنشیند. در همین حال کپسول جدا شده تقریباً سه دقیقه را در جاذبه صفر در لبه فضا سپری کرده و پس از آن، حدود 10 دقیقه پس از پرتاب، با باز کردن مجموعه ای از سه چتر به سطح زمین بازگشت.

آریانا کورنل، مدیر استراتژی پروازهای سرنشین دار Blue Origin در خصوص این آزمایش اظهار داشت: “پرتاب و فرود موشک حامل و کپسول عالی انجام شد.”

راز آسمان پایتخت

به گفته Blue Origin، ماموریت NS-15 شامل آخرین آزمایش ها قبل از ارسال فضانوردان به فضا بوده است. تیمی متشکل از چهار مدیر این شرکت با به تن کردن لباس های فضانوردانن و انجام یک سری آزمایشات استاندارد قبل از پرتاب در سکوی پرتاب حاضر شدند و با بالا رفتن از برج وارد کپسول شده، با مرکز کنترل تماس گرفته و 15 دقیقه قبل از شروع فرآیند پرتاب محل را ترک کردند.

نمایندگان این شرکت فضایی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پرتاب دقیقاً اعلام نکردند که چه زمانی اولین فضانورد با این موشک به فضا پرتاب خواهند شد و در پاسخ به این پرسش تنها به واژه “به زودی” بسنده کردند.

لازم به ذکر است شرکت Blue Origin توسط جف بزوس در سال 2000 تاسیس شد. این شرکت تمرکز خود را بر روی راه اندازی و توسعه پروازهای فضایی تجاری گذاشته است.

پرواز حیرت انگیز موشک های فضایی روسیه در آسمان شب (فیلم)

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز