عجیب‌ ترین و سخت گیرانه ترین قوانین کره شمالی

تور لحظه آخری-کاماپرس

کره شمالی به‌عنوان یک رژیم اقتدارگرای افراطی، همواره برای مردم جهان یک سرزمین پر از رمز و راز بوده است. هر چقدر تعداد فراریان این کشور بیشتر می‌شود، ماجراهای باورنکردنی‌تری از مقررات آن به بیرون درز می‌کند. کاماپرس در این مطلب به عجیب‌ترین قوانین کره شمالی می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

رانندگی

تعداد کمی از شهروندان کره شمالی توانایی مالی خرید خودرو و دریافت مجوز آن را دارند. از این رو قشر بسیار محدودی از مردم مالک خودرو بوده و می‌توانند رانندگی کنند، افراد معمولی به وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه متکی هستند.

بیشتر بخوانید:

روز عزا

۸ ژوئن هر سال، به‌عنوان تاریخ مرگ رئیس جمهور سابق کره شمالی، کیم ایل سونگ، روز عزا نامیده شده و مردم در این روز از نوشیدن الکل، لبخند زدن در ملع عام و رقصیدن و هر نوع ابراز شادی منع شده‌اند. ‌

راز آسمان پایتخت

خوابیدن

خوابیدن در حین صحبت کردن رئیس جمهور یک توهین بسیار بزرگ و نابخشودنی درنظر گرفته می‌شود وزیر دفاع سابق کره شمالی، به دلیل خواب آلودگی در یکی از سخنرانی‌های کیم جونگ اون، با اسلحه اعدام شد.

ماری جوانا

مصرف مخدر ماری جوانا در اکثر کشورهای جهان غیرقانونی تلقی شده و مجازات جریمه و حتی زندان به همراه دارد. با این حال کره شمالی با تمام محدودیت‌هایش هیچ قانونی برای مجازات خرید و فروش و مصرف مواد مخدر تعیین نکرده است.

احترام به نام رئیس جمهور

شهروندان کره شمالی هنگام صحبت درباره رئیس جمهور خود موظفند نام او را با صفاتی مانند «کیم بزرگ» یا «کیم عزیز» ذکر کنند.

تماس‌های بین المللی

هر گونه تماس با خارج از کره شمالی برای افراد معمولی یک جرم بزرگ تلقی شده و می‌تواند مجازات اعدام در پی داشته باشد. در سال ۲۰۰۷ یک کارخانه‌دار که از زیرزمین خود در حال برقراری تماس‌های بین المللی بود در مقابل چشم ۱۵۰ هزار نفر از طریق تیراندازی اعدام شد.

لباس و مدل مو

مد و فشن در کره شمالی به موارد خاصی محدود شده و همچنین استفاده از برخی لباس‌ها غیرمجاز است. برای مثال شلوار جین تنگ، نماد سرمایه‌داری در نظر گرفته شده و پوشیدن آن جرم درنظر گرفته می‌شود. از سوی دیگ کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۳ فهرستی از مدل‌ موهای مجاز را برای مردم کشورش تعریف کرد.

اینترنت

کره شمالی یکی از تنها کشورهای جهان است که دسترسی به اینترنت در آن به شدت ممنوع است. استفاده از وب‌سایت‌ها تنها برای برخی از مشاغل و تحت نظارت شدید دولت مجاز است.

اشتغال

حرفه آینده برای مردم کره شمالی یک انتخاب اختیاری نیست و با توجه به قشر اجتماعی افراد توسط دولت تعیین می‌گردد. طبق گفته فراریان بهترین مشاغل به فرزندان خانواده‌های ثروتمند و قدرتمند داده می‌شود.

آتش سوزی‌

طبق یک قانون در حین آتش سوزی افراد موظفند در وهله اول عکس رهبران سیاسی کره شمالی را نجات دهند. در سال ۲۰۲۰ یک زن پس از نجات دو فرزندش از دل آتش و جا گذاشتن عکس کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل در خانه دستگیر شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز