عبور ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز 170 درصد/تسهیل حضور اپلیکیشن های نوپا در نمایشگاه اپکس

اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن (اپکس 2024) دوم تا پنجم بهمن 1402 با شعار «اپکس پلی میان امروز و آینده» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس، علی معین رییس ستاد اجرایی اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن در نشستی  مطبوعاتی با بیان اینکه هویت بخشی به حوزه اپلیکیشن مهمترین هدف از برگزاری این نمایشگاه است، بیان کرد: صنعتی دارای فضای هویتی است که رویداد و نمایشگاه مخصوص به خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران به واسطه قرارگیری در منطقه میانه آسیا همواره نقش راهبردی و مهمی در منطقه و جهان داشته است، ادامه داد: بیش از 145 میلیون تلفن همراه در کشور فعال بوده و به عبارتی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز 170 درصد گذشته است. ماهانه بیش از چند ده میلیون کاربر فعال از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنند که این مساله از بازاری گسترده برای فعالان حوزه اپلیکیشن حکایت می‌کند.

علل عدم برگزاری نمایشگاه در 3 سال گذشته

وی با تاکید بر اینکه نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن (Appex 2024) می‌تواند فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران این صنعت باشد، گفت: از حدود 3 سال گذشته برای برگزاری نمایشگاه اپکس برنامه‌ریزی شد ولی دو سال اول به خاطر پاندمی کرونا و سال آخر به دلیل وضعیت اینترنت کشور این مهم محقق نشد. بنابراین اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن از 2 تا 5 بهمن امسال در سالن‌های 6،7، 27 و 25 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

برنامه‌هایی برای تسهیل حضور استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های نوپا

معین با اشاره به شعار نمایشگاه مبنی بر اپکس پلی میان امروز و آینده، تصریح کرد: هزینه شرکت در نمایشگاه برای فعالان این حوزه بر اساس قیمت مصوب شرکت سهامی نمایشگاه و حدود 711 هزار و 200 تومان به ازای هر متر است، با این حال تسهیلاتی برای حضور استارتاپ‌های نوپا اندیشیده شده است. حداقل فضا برای غرفه‌ها 12 متر تعیین شده ولی برای استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های کوچک‌تر و نوپا ارایه فضاهایی بین 4 تا 6 متر نیز تدارک دیده شده تا هزینه حضور آنان تعدیل شود.

وی ادامه داد: همچنین طبق توافق حاصل شده با صندوق نوآوری و شکوفایی، تا سقف 60 میلیون تومان برای حمایت مالی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی «راهکارهای حضور موثر در نمایشگاه»

معین همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی «راهکارهای حضور موثر در نمایشگاه» برای شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: طی این کارگاه که 20 روز مانده به نمایشگاه برگزار می‌شود، محتوای آموزشی لازم در رابطه با نحوه حضور مفید در نمایشگاه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

آغاز مهلت ثبت‌نام برای شرکت‌ در نمایشگاه

رییس ستاد اجرایی اولین نمایشگاه اپکس با اشاره به آغاز مهلت ثبت‌نام شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه، گفت: بعد از گذشت حدود یک هفته، ثبت‌نام حدود 32 شرکت قطعی شده و اپراتورهای بزرگ نیز به صورت اولیه حضور خود را تایید کرده‌‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برامکان ادغام نمایشگاه‌های حوزه IT، بیان کرد: نمایشگاه‌های بزرگ محکوم به شکست هستند، اثبات این مساله نمایشگاه کامپیوتر آلمان CeBIT است که پس از چندی و به دلیل ماهیت سرعت اطلاعات متوقف شد. بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در این حوزه به فرهنگسازی و هویت بخشی به حوزه اپلیکیشن کمک زیادی می کند.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تبلیغ نمایشگاه

معین در رابطه با نحوه تبلیغات برای نمایشگاه نیز، بیان کرد: 40 روز مانه به برگزاری نمایشگاه، تبلیغات با تمرکز بر بازدیدکنندگان یعنی B2C، فعالان حوزه IT یا B2B و دولتمردان یا B2G آغاز می‌شود. تبلیغات با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود مانند رسانه‌ها، بیلبوردهای شهری و همچنین فضای مجازی اجرا می‌شود. در رابطه با بیلبوردهای شهری نیز باوجود خبر منتشر شده در خصوص شورای شهر، هماهنگی‌ها با فرمانداری صورت گرفته و مشکلی در رابطه با تبلیغات شهری وجود ندارد.

حضور اکوسیستم‌های فعال استانی در نمایشگاه

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای حضور اکوسیستم‌های فعال استانی نیز بیان کرد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با پارک‌های علم و فناوری هر استان انجام شده و از حضور اپلیکیشن‌های فعال استانی در نمایشگاه استقبال می‌کنیم.

رییس ستاد اجرایی نمایشگاه اپکس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برگزاری نمایشگاه در شرایط تحریم و فیلترهای گسترده، بیان کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها و تداوم فعالیت در این حوزه، به بسترسازی برای تقویت و توسعه حوزه اپلیکیشن کمک می‌کند، تا در زمان رفع این محدودیت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری ارگان‌های مرتبط با صنعت اپلیکیشن نیز بیان کرد: با سازمان‌های مرتبط مانند بنیاد بازی‌های رایانه‌ای نیز در حال نامه‌نگاری و هماهنگی هستیم.

معین با بیان اینکه این نمایشگاه تخصصی بوده و بین‌المللی نیست، گفت: البته شرکت ITG نمایندگی‌هایی در ترکیه، امارات، کویت، مالزی ، روسیه و چین دارد که اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه از این طریق انجام می‌شود، اما در رابطه با حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه فعالیتی نداریم.

رییس ستاد اجرایی نمایشگاه اپکس در پایان با اشاره به نحوه ثبت‌نام در نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن (Appex 2024)، گفت: این فرایند در سایت APPEX.IR انجام می‌شود و پس از ثبت اطلاعات 9 مرحله تکمیلی از ثبت‌نام تا دریافت کارت حضور در نمایشگاه طی می‌شود.

تدارک بخش محتوایی گسترده برای نمایشگاه اپکس

همچنین آرش سروری دبیر شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با بیان اینکه این نمایشگاه با رویکردی جدید از 2 تا 5 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه یک بخش محتوایی گسترده تدارک دیده شده است. در این بخش انتقال تجربیات و ارایه آگاهی در 3 اسکیل مگا اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های متوسط و اپلیکیشن‌های کوچک و استارتاپی انجام می‌شود. در کنار بخش محتوایی که در قالب پنل و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود، از دانش متخصصان و ترندهای روز مانند گیمیفیکیشن نیز بهره خواهیم برد.

وی همچنین با اشاره به لحاظ تمهیداتی برای حضور اکوسیستم استان‌ها در این رویداد، بیان کرد: در این زمینه می‌توان به رویداد چراغ اشاره کرد که طی آن اپلیکیشن‌ها و کسب و کارهای فعال در استان‌ها و سایر شهرهای کشور حضور دارند و احتمالا تا زمان برگزاری نمایشگاه اپکس، 4 رویداد دیگر چراغ نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن (اپکس 2024) دوم تا پنجم بهمن 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز