عاقبت مالباختگان دزدی صندوق امانات بانک ملی چه شد؟

لست سکند

شعبه دانشگاه بانک ملی ایران در تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خردادماه سال جاری مورد سرقت قرار گرفته و محتویات چندین صندوق امانات این مجموعه دزدیده شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دارندگان صندوق امانات در شعبه دانشگاه بانک ملی اخبارهای مختلفی را می‌شنوند و همین امر باعث شده تا این افراد تجمع کرده و خواهان جبران خسارت وارده شوند. حتی شایعاتی درباره بیمه نبودن این صندوق‌ها منتشر شده است. به گزارش بورسان، پرونده این سرقت و جبران خسارت مالباخته‌ها یکی از پرونده‌های پیچیده قوه قضائیه محسوب خواهد شد. سال‌ها پیش صندوق امانات یکی دیگر از بانک‌ها مورد سرقت قرار گرفت و هنوز هم پرونده مربوط به آن در جریان است. ضمن اینکه اکنون بیشتر بانک‌ها از کلمه صندوق اجاره‌ای استفاده می‌کنند. این نوع صندوق‌ها با قوانین مربوط به صندوق امانت فرق دارد. بعضی بانک‌ها امکان بیمه کردن صندوق‌ها را فراهم کرده‌اند اما هنوز معلوم نیست مشتریان شعبه دانشگاه چنین کاری را انجام داده‌اند؟

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه بیمه بود؟

اخبار منتشر شده بیانگر این است که مشتریان شعبه دانشگاه بانک ملی صندوق‌های اجاره‌ای را بیمه نکرده‌اند. اگر این فرض صادق باشد و مشتریان صندوق خود را بیمه نکرده باشند، در چنین شرایطی با سرقت به صورت معمولی برخورد می‌شود و مالباختگان باید منتظر دستگیری دزد بمانند.

براساس قانون، تمامی عواملی که با قصور و کم کاری موجبات این شرایط را فراهم آورده‌اند، مجازات خواهند شد. یکی از حالات پیش بینی شده این است که بخشی از خسارات مالباختگان به واسطه قسمتی از منابع بانک ملی جبران خواهد شد. البته این موضوع تنها یک فرض است و به نظر چون محتویات صندوق‌ها مشخص نیست تا مدت‌ها باعث درگیری مالباختگان می‌شود. به نظر کارشناسان، این موضوعات رسیدگی طولانی مدت قوه قضائیه را در برخواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز