طرح واردات خودرو اصلاحیه خورد!

لست سکند

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، در صفحه توئیتر خود از تغییر شریط واردات خودرو خبر داد. به گفته رشیدی، قرار است حجم موتور و سقف قیمتی خودروهای وارداتی تغییراتی داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از وزارت صمت با رشیدی تماس گرفته شده و از تغییر حجم موتور خودروهای وارداتی به هزار و 500 تا 2 هزار و 500 سی سی و سقف قیمتی این محصولات از 20 تا 25 هزار دلار به وی خبر دادند. قبلا همین مقاوم مسئول در صفحه توئیتر خود اعلام کرده بود که در تنظیم آئین نامه واردات خودرو با تکیه بر کلمه خودروی اقتصادی دو شرط در نظر گرفته شده که شامل حجم موتور هزار سی سی و سقف قیمت 7 هزار دلار است. رشیدی معتقد است که با اعلام تغییرات مذکور به نظر در جریان واردات اتفاقات بهتری روی خواهد داد. هر چند که هنوز به این طرح ایراداتی وارد است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هنوز گفته‌های رشیدی درباره حجم موتور و سقف قیمتی خودروهای وارداتی از جانب وزارت صمت یا دیگر نهادهای ذی ربط تایید نشده است. لازم به ذکر است که پیش از این محمدجواد حاجی‌حسینی، معاون حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شایعات مبنی بر دو شرط سقف قیمت خودرو 7 هزار دلاری و حجم موتور هزار سی سی آزاد شده را برای واردات اتومبیل‌های اقتصادی رد کرده بود.

دیگر شرایط واردات خودرو

براساس اخبار منتشر شده قرار است که واردات خودرو از شهریورماه آغاز شود. هنوز طرح واردات خودرو عملیاتی نشده که اما و اگرهایی درباره آن به وجود آمده است. طبق اطلاعات موجود، دولت طرح واردات خودرو را با شرایط دیگری، علاوه بر شروط مذکور، عملیاتی خواهد کرد. از جمله این شرایط واردات خودرو به دست خودروسازان دولتی است. یعنی خودروسازان کشور به منظور بهره گیری از دانش خودروسازی خارجی، اتومبیل‌های اقتصادی و ایمن را وارد کشور خواهند کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز