طارمی برای آقای گلی چند رقیب دارد؟

طارمی برای آقای گلی چند رقیب دارد-کاماپرس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی مهدی طارمی (ایران)، المعز علی (قطر)، هوانگ هی چان (کره جنوبی)، علی مبخوت (امارات) و آیاسه اوئدا (ژاپن) به عنوان پنج گلزن برتر جام ملت‌ها معرفی کرد.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی قطر جام پرگلی باشد. قطر میزبان ۵۱ بازی هیجان‌انگیز در جام ملت‌های آسیا خواهد بود که در روز جمعه با دیدار بین میزبان و لبنان آغاز می‌شود.

در ادامه 5 بازیکنی را که از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانند ماشین گلزنی تیمشان باشند معرفی می‌کنیم.

مهدی طارمی (ایران)

این مهاجم در دوره قبل جام ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ در امارات سه گل به ثمر رساند اما باخت سه بر صفر برابر ژاپن باعث شد تا ایران نتواند به دیدار نهایی راه پیدا کند.

طارمی ۳۱ ساله، سال ۲۰۲۳ میلادی توانست ۱۲ گل ملی به ثمر برساند که شامل هت‌تریک مقابل افغانستان و جمهوری قرقیزستان در جام کشورهای CAFA (انجمن فوتبال آسیای مرکزی) در ماه ژوئن و بریس مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان در نوامبر است.

راز آسمان پایتخت

طارمی همچنین بازیکن کلیدی پورتو بوده و فصل گذشته کفش طلای لیگ برتر پرتغال را با ۲۲ گل به دست آورده است. همه اینها نشان می‌دهد او مهاجم خاصی است و خیلی‌ها  در این رقابت‌ها چشم به او در این رقابت‌ها دوخته‌اند.

طارمی برای آقای گلی چند رقیب دارد-کاماپرس

بیشتر بخوانید: 

المعز علی (قطر)

این مهاجم قطری تنها یک بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشته است ولی همان یک دوره برای ثبت نام این بازیکن ۲۲ساله در کتاب‌های تاریخ کافی بود. زدن ۹ گل (بیشترین گل‌ یک بازیکن در یک دوره) به فلیکس کمک کرد قطر به اولین قهرمانی‌اش در جام ملت‌ها دست پیدا کند. ارزشمندترین بازیکن آن دوره با ادامه دادن به کسب افتخاراتش به همراه تیم باشگاهی الدحیل، قهرمان لیگ ستارگان قطر در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ شده است.

علی که سال ۲۰۲۱ کفش طلای جام طلایی کونکاکاف را با چهار گل به دست آورد، بار دیگر در این تورنمنت بزرگ بازی می‌کند. چهار گل برابر افغانستان و یک گل دیگر در برد سه بر صفر برابر هند در دو بازی ماه گذشته قطر نشان داد او همچنان آماده گلزنی است.

طارمی در جام ملت های آسیا چند رقیب دارد؟-کاماپرس

هوانگ هی چان (کره جنوبی)

اگر هوانگ بتواند درخششی را که این فصل در لیگ برتر انگلیس داشته است، در جام ملت‌ها تکرار کند، کره از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود. او پس از به ثمر رساندن تنها هشت گل در لیگ در دو فصل اول حضورش در ولورهمپتون، در این فصل در مولینوکس بسیار خوب ظاهر شده و تاکنون ۱۰ گل زده است که از رکورد گلزنی سون هیونگ مین هموطنش در تاتنهام نیز بالاتر بوده است.

شکی نیست که این بازیکن ۲۷ ساله مشکلات زیادی برای دفاع حریفان در جام ملت‌های آسیا ایجاد می‌کند به خصوص با در نظر گرفتن اینکه بازیکنان خلاقی چون سون، لی کانگ این و چو گو سونگ نیز در کنارش بازی می‌کنند.

طارمی در جام ملت های آسیا چند رقیب دارد؟-کاماپرس

علی مبخوت (امارات)

اسطوره امروزی فوتبال آسیا و کاپیتان امارات همچنان مسئولیت گلزنی را برای کشورش به عهده دارد. این بازیکن ۳۳ ساله که سومین حضورش را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند با پنج گل در اولین رقابتش در سال ۲۰۱۵ و چهار گل در سال ۲۰۱۹ برای امارات خوش درخشید. تنها علی دایی و لی دونگ گوک بیشتر از مخبوت در تاریخ جام ملت‌ها گلزنی کرده‌اند.

علی مخبوت رقیب آقای گلی طارمی در جام ملت های آسیا-کاماپرس

آیاسه اوئدا (ژاپن)

آیاسه اوئدا در سال ۲۰۱۹ با کاشیما آنتلرز مطرح شد و گلزنی‌هایش در لیگ ژاپن طی چهار فصل باعث شد تا او در سال ۲۰۲۲ به سرکل برود. اوئدا ۲۵ساله در ادامه با امضای قراردادی به فاینورد رفت و پیراهن شماره ۹ را به تن کرد. او اولین گلش را برای قهرمان فصل قبل هلند در پیروزی پنج بر یک مقابل اوترخت در سپتامبر به ثمر رساند.

به نقل از ایسنا، با این حال، حضور ثابت او در تیم هلندی باعث شد تا موریاسو سرمربی ژاپن رو این بازکین حساب کند. موریاسو از این بازیکن در ترکیب اصلی تیمش استفاده می‌کند و هت‌تریک برابر میانمار و دو گل مقابل سوریه نشان می‌دهد که اوئدا شرایط خوبی برای گلزنی دارد.

رقبای طارمی برای آقای گلی در جام ملت های آسیا-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز