مبارزه نفس گیر طارمی ؛ او آقای گل می شود؟

طارمی در پی آقای گلی آسیا-کاماپرس

مهاجم بوشهری فوتبال ایران در دومین حضورش در جام ملت‌های آسیا در زمره ستارگان قاره کهن قرار گرفته و طی آن برای کسب عنوان آقای گلی مبارزه می‌کند.

به گزارش کاماپرس، جام ملت‌های آسیا به‌زودی در قطر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران در این دوره برابر امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد.

مهدی طارمی سال قبل در دیدارهای ملی در یازده بازی 12 گل زد و رکورد بسیار خوبی داشت. آقای گل سابق لیگ ایران که موفق شد در پرتغال نیز عنوان آقای گلی را کسب کند، حالا مدعی جدی عنوان آقای گلی در این دوره جام ملت‌های آسیا است.

طارمی در اولین حضورش در جام ملت‌ها در دوره قبل دو گل برابر یمن، یک گل برابر چین و در مجموع سه گل به ثمر رساند و حالا باید دید در این دوره چه عملکردی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گل‌های زده طارمی

این بازیکن ۳۱ ساله از زمان پیوستنش به پورتو در سال ۲۰۲۰، به طور منظم در سطح داخلی و قاره‌ای برای این تیم گلزنی کرده است.

طارمی کارش را با شاهین بوشهر در زادگاهش شروع کرد و در ادامه به ایران جوان رفت؛ جایی که توانست به خوبی مهارتش در گلزنی را نشان دهد و  علی دایی، سرمربی وقت پرسپولیس، خیلی زود این استعداد را کشف کرد و طارمی را به پرسپولیس برد.

طارمی در اولین فصل حضورش در پرسپولیس، هشت گل زد و به تیم ملی دعوت شد. الغرافه قطر مقصد بعدی طارمی بود. حضور ۱۸ ماهه در قطر با انتقال او به ریوآوه همراه شد، جایی که ۲۱ گل در ۳۷ بازی ثبت کرد و سپس به پورتو رفت.

طارمی به همراه پورتو توانست قهرمان لیگ پرتغال دو فصل قبل و بهترین گلزن فصل گذشته شود.

طارمی در پی آقای گلی آسیا-کاماپرس

او در تیم ملی فوتبال ایران نیز در گلزنی عملکرد خوبی را به ثبت رسانده است. او با ۴۱ گل در ۷۴ بازی پس از علی دایی اسطوره‌ای، کریم باقری، هافبک گلزن افسانه‌ای و همچنین هم‌تیمی‌اش سردار آزمون، در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ تیم ‌ملی جای دارد.

طارمی دو بار در جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ گل زده و دروازه انگلیس را هم باز کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از AFC، این بازیکن که در ماه‌های پایانی قرارداد خود با پورتو است، احتمالا به‌زودی به اینتر صدرنشین ایتالیا می‌پیوندد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز