شوک به روسیه؛ آمریکا از جنگنده های قدرتمند اف ۱۶ جدید رونمایی کرد (ویدیو)

لست سکند

جت جنگنده اف 16 فایتینگ فالکون را یکی از بهترین پرنده های شکاری نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا می دانند. این جنگنده در سال 2022 به روز رسانی شد و در جدیدترین رزمایش اسکادران جنگنده های اف 16 در آلاسکا تعداد 40 فروند از آن به نمایش در آمد. اف 16 فایتینگ فالکون یک جنگنده جمع و جور رو چند منظوره است که قابلیت مانورپذیری بسیار بالایی دارد و توانایی خودش در انجام نبردهای هوا به هوا و هو به زمین را به اثبات رسانده است. در ادامه ویدیوی رژه این جنگنده های قدرتمند را تماشا می کنیم.

به گزارش کاماپرس، جنگنده اف 16 فایتینگ فالکون به شاهین مبارز مشهور است. قدرت و مانورپذیری این جنگنده در کنار هزینه پایین و مقرون به صرفه برای تولید آن را به یکی از پرکاربردترین هواپیماهای شکاری تبدیل کرده است. طراحی جنگنده اف 16 فایتینگ فالکون با استفاده از دانش پیشرفته هوافضا انجام گرفته است و سیستم هایی که در جنگنده هایی مانند اف 15 و اف 111 کارایی خودشان را به اثبات رسانده بودند در این جنگنده نیز به کار گرفته شده اند. این طراحی و سیستم های پیشرفته وقتی با اندازه کوچک تر، وزن کمتر و هزینه تعمیر و نگهداری پایین تر قرار می گیرند، آن را به جنگنده ای ایده آل برای نیروی هوایی تبدیل می کنند

جنگنده اف 16 فایتینگ فالکون به یک موتور پرت اند ویتنی و یا یک موتور جنرال الکتریک مجهز می شود که سرعت آن را در ارتفاع به 2414 کیلومتر بر ساعت می رسانند و با آن اجازه می دهند تا ارتفاع 50000 پایی (15 کیلومتری) اوج بگیرد.

برد اف 16 فایتینگ فالکون به 3221 کیلومتر می رسد و می تواند موشک های هوا به هوا و هوا به زمین را با خود حمل کند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببنید: 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شوک به روسیه؛ آمریکا از جنگنده های قدرتمند اف ۱۶ جدید رونمایی کرد (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز