شهرهای مهمی که باید منتظر ممنوعیت سفر به آنها بود

تور لحظه آخری-کاماپرس

بر اساس اعلام مقام های استانی چند شهر توریستی و بسیار مسافرپذیر در کشور در آستانه نارنجی شدن – از نظر رنگ بندی کرونایی – قرار دارند و با شتاب کنونی افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری در این شهرها باید در انتظار ممنوعیت سفر به آنها بود.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که مسئولان بهداشتی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی موکدا خواستار خودداری تمام هم‌وطنان از سفر شدند اما سفرهای نوروزی امسال تقریبا با همان شدت ایام پیش از کرونا انجام شده است و این شرایط موجب شده که بسیاری از شهرها که پیش از این از نظر رنگ بندی مخاطرات کرونا در رنگ زرد – کم خطر – دسته بندی شده بودند اکنون در آستانه ورود به محدوده نارنجی – پرخطر – قرار گیرند.

کاشان در صدر شهرهای توریستی که به سرعت در حال نارنجی شدن است

در این میان احتمال نارنجی شدن قریب الوقوع برخی شهرها به توجه به خیل انبوه گردشگرانی که به این شهرها سفر می کنند نگران کننده تر است. برای مثال شهر کاشان با توجه به نزدیک بودن به تهران و قرار گرفتن در مسیر شهرهای پرخطر دیگری مثل گلپایگان ، خوانسار و لنجان – که دو شهر اخیر به تازگی در فهرست شهرهای پرخطر کرونایی قرار گرفته اند – در استان اصفهان می‌تواند یکی از کانون های موج بعدی کرونا باشد و مسئولان محلی نیز در این باره هشدار داده اند.

غلامی معاون استاندار اصفهان اعلام کرده است که علاوه بر کاشان  شهرهای دیگر استان اصفهان همچون نطنز، آران و بیدگل، اردستان، شاهین شهر، فلاورجان و چادگان نیز از نظر تعداد موارد ابتلا و بستری در وضعیت مطلوبی نیستند و این شهرها هم در آستانه ورود به شرایط نارنجی قرار دارند.

راز آسمان پایتخت

احتمال نارنجی شدن چند شهر مهم گیلان و مازندران و گلستان

از سوی دیگر با نارنجی شدن وضعیت شهرهای دماوند و فیروزکوه که شهرهای بین راهی استان مازندران به شمار می روند احتمال نارنجی شدن شهرهای مهم استان مازندران مثل آمل، ساری، قائمشهر و رامسر نیز افزایش یافته است.

برخی سایت ها نیز از احتمال نارنجی شدن شهرهای رودبار و رودسر در گیلان خبر داده اند. ضمنا گفته می شود وضعیت کرونایی شهر گرگان نیز به صورتی است که احتمال نارنجی شدن و ممنوعیت سفر به این شهر وجود دارد.

مطالب پربازدید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز