شستا صدرنشین فرار پول حقیقی ها از بورس/ هلدینگ تامین اجتماعی امروز هم منفی استارت زد

لست سکند

نماد شستا معاملات خود را در بازار بورس امروز با 4 درصد منفی آغاز کرد و این درحالیست که در هفته گذشته بسیاری از سهامداران گروه شرکت های چند رشته ای یا همان هلدینگ ها ترجیح دادند سهام خود را بفروشند و سرمایه خود را نقد کنند که در بین این شرکت ها نیز شستا در صدر قرار داشته است.

به گزارش کاماپرس، شستا بازار امروز شنبه 6 دی ماه را تا لحظه تنظیم این خبر – حدود ساعت 10 صبح – با بیش از 4 درصد منفی آغاز کرده است. چشم سهامداران این سهم – البته آن دسته از سهامداران که این سهام را ارزنده و بنیادی می دانند و با وجود نوسان ها به سهامداری ادامه می دهند – به تحرکات بازاگردان و حامیان حقوقی شستا دوخته شده است که این هلدینگ بزرگ را حمایت کنند و روند ابتدای معاملات این سهم را تغییر دهند.

آماری از انتقال سهام حقیقی ها به حقوقی ها با محوریت شستا

اطلاعات منتشر شده از وضعیت خروج پول حقیقی از بورس چندان به نفع شستا نیست. روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ طی هفته‌ گذشته بیشترین خالص فروش حقیقی‌ها در زیرمجموعه‌های گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی رقم خورده و این گروه شرکت ها صدر نشین انتقال سهام حقیقی ها به سهامداران حقوقی بوده اند.

به نوشته این روزنامه، صنعت شرکت های چند رشته ای با محوریت «شستا» شاهد انتقال سهامی به ارزش ۲۴۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بوده است.

راز آسمان پایتخت

شرکت های سرمایه گذاری نیز که چند شرکت تابعه شستا در این دسته قرار می گیرند هم وضعیت چندان مناسبی در این زمینه نداشته اند به گونه ای که دومین گروه که با بیشترین فشار فروش از سوی سرمایه‌گذاران خرد بورسی مواجه شد سرمایه‌گذاری بود. این گروه در هفته‌ای که گذشت شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش ۲۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بود.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز