شستا رشد ۱۹۹ درصدی سود خالص را در 3 ماه ابتدایی سال ثبت کرد

لست سکند

هلدینگ شستا به عنوان یکی از سهام مهم و شاخص ساز بورس در سه ماهه ابتدایی امسال با رشد 199 درصدی سود خالص مواجه شده و بر اساس آخرین اخبار مجمع این شرکت نیز یک ماه زودتر از موعد مقرر در اواخر شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش کاماپرس، شستا یک  هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که سهام آن امسال در بورس عرضه اولیه شد و این هلدینگ مجموعه‌ای با بیش از ۱۷۸ شرکت (مدیریتی) را اداره می‌کند. هلدینگ انرژی شستا در ۳ ماه نخست امسال با رشد ۱۹۹ درصدی در سود خالص تجمعی مواجه شد.شستا دارای ۱۸۷ شرکت زیرمجموعه (مدیریتی) و ۹ شرکت هلدینگ فرعی است، که فعالیت‌های گسترده‌ای را در صنایع مختلف در ایران انجام می‌دهند.

وضعیت مناسب سوددهی شستا

این شرکت در دوره ۳ ماهه امسال توانست سود خالص ۱۰ میلیارد تومانی و سود ناخالص ۱۳ میلیارد تومانی کسب کند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۳۸ و ۱۹۹ درصد افزایش داشته است.
مدیریت توسعه انرژی تامین در همین حال در دوره ۳ ماهه ابتدای امسال به مبلغ ۹۲ میلیارد تومان فروش تجمیعی دست یافت که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تاکید می‌شود که این هلدینگ در ۳ ماه نخست سال شاهد افزایش ۲۲ درصدی مقدار برق تولیدی نیروگاه‌های تابعه از جمله نیروگاه‌های طوس و خلیج فارس بود. همچنین بهره‌برداری از صندوق توسعه انرژی شستا از دیگر دستاوردهای این هلدینگ است. در همین حال هلدینگ انرژی شستا توانست در این دوره ۱۹ قرارداد جدید فروش دو جانبه برق و فروش برق در بورس انرژی منعقدکند؛ ضمن اینکه این شرکت از انعقاد قرارداد ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی اردکان خبر داد؛ در همین حال تامین مالی از محل منابع ارزی حاصل از تهاتر مطالبات هلدینگ انرژی از توانیر صورت گرفته است.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام دنیای اقتصاد مجموع دارایی‌های شستا در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان و درآمد سالانه آن نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده‌است. همچنین درآمد شرکت‌های فرعی شستا که در بورس تهران فعال می‌باشند در سال ۱۳۹۱ در مجموع بالغ بر ۱٫۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز