شستا بیش از 4 درصد ریزش کرد/جهش 112 درصدی سود شستا روی کاغذ است؟!

لست سکند

امروز در حالی که کانال شبکه اجتماعی شستا موفقیت هایی از جمله افزایش 112 درصدی سود تلفیقی هلدینگ در 6 ماهه ابتدای سال 99 را نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع رسانی می کرد، سهام این هلدینگ در بورس در حال ریزش بود!

به گزارش کاماپرس، اگر به روند بازار سهام توجه کنیم این نکته به دست می آید که بورس تهران جائیست که قیمت سهام شرکت ها می تواند راهی بسیار متفاوت از وضعیت سود و فروش و بازدهی آنها طی کند. برای مثال سهام شستا طبق اطلاعات  و گزارش های مالی این هلدینگ باید از سوی سرمایه گذاران بورسی یک سهام ارزنده قلمداد شود اما در عمل این اتفاق نمی افتد و هر چه اطلاعات بیشتری از عملکرد و افزایش سود این شرکت منتشر می‌شود، قیمت سهام شستا بیشتر در عمق دره سقوط فرو می رود.

چرا افزایش سود شستا مورد توجه سهامداران قرار نمی گیرد؟

امروز شستا با کاهش قیمت بیش از 1 درصدی کار خود را در معاملات بازار بورس را آغاز کرد و با کاهش 4/5 درصدی نیز به کار خود پایان داد. انتشار همزمان موفقیت هایی همچون این توفیق که سود خالص تلفیقی شستا در سال مالی ۹۹ با ۱۱۲ درصد افزایش بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بوده نیز اعتماد سهامداران را به این سهام جلب نکرد و این پرسش را ایجاد کرد که آیا این موفقیت ها روی کاغذ است یا این موفقیت ها واقعی است اما برای سهامداران اهمیت خاصی ندارد؟!

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است نماد‌ شستا در کنار نمادهای خودرو، فولاد، شپنا و کگل بیشترین تاثیر منفی را در بازار امروز از خود بجا گذاشتند تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نخستین روز زمستان 1399 با کاهش دو هزار و ۶۸۵ درصدی به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۳۸ واحد رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز