شرایط مهاجرت تحصیلی به عمان چیست؟

عمان کشور در حال توسعه ای است که بیش از هروقت دیگری به نیروی کار نیاز دارد. برای همین بسیاری این کشور را برای مهاجرت کاری انتخاب می‌کنند. اما سیاست‌های مهاجرتی عمان بر جذب حداکثری نیروهای کارآمد کشورهای مختلف بنیان‌گذاری شده و برای همین روی سایر شیوه‌های مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی هم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. در این گزارش سعی داریم به کمک داده‌های وب‌سایت موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم نگاهی داشته باشیم به شرایط مهاجرت تحصیلی به عمان.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حتی اگر به مهاجرت کاری به عمان هم فکر می‌کنید باید توجه داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌تواند زمینه‌های این اتفاق را فراهم کند. چرا که بازار کار عمان بیش از هروقت دیگری مهیای به کارگیری نیروهای کارآمد و متخصص فارغ‌التحصیل دانشگاه‌هاست. چرا روی مهاجرت کاری به عمان تاکید می‌کنیم؟ چون عمان یکی از اقتصادهای در حال توسعه خاورمیانه است که با ارزش بالای پولی‌اش می‌تواند برای هر مهاجری مقصد قابل قبولی باشد.

در عمان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند که پذیرای دانشجوهای خارجی هم هستند. اگرچه دانشگاه‌های خصوصی رابطه بهتری با جذب دانشجوهای خارجی دارند. برای گذراندن دوره کارشناسی در نظام آموزش عالی عمان باید ۳ تا ۴ سال، بسته به رشته تحصیلی، در دانشگاه‌های عمان وقت بگذرانید. طول دوران تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال و دکتری هم ۴ سال است. برای تحصیل در دانشگاه‌های عمان همچنین می‌توانید روی مهارت‌های زبان‌ انگلیسی‌تان حساب کنید چون در بیشتر دانشگاه‌های عمان به ویژه دانشگاه‌های خصوصی دروس به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود. برای همین تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵/۵ تا ۶ ، در مقطع دکترا نمره ۷ و در دوره کارشناسی ارشد در حد نمره ۶.۵ برای پذیرش در دانشگاه‌های عمان ضروری است.

آریاک سفر

هزینه تحصیل در عمان

اگر به مهاجرت تحصیلی به عمان فکر می‌کنید نباید چندان روی دریافت بورسیه‌های دانشگاهی حساب باز کنید. اگرچه دانشگاه‌های این کشور دانشجویان مستعد را بورسیه می‌کنند اما خیلی به ندرت این لطف شامل حال دانشجویان خارجی می‌شود. این بخشی از سیاست «عمانی شدن عمان» است که یکی از محورهای مهم توسعه این کشور است. بر اساس گزارش وب‌سایت کاریابی بین‌المللی جام‌جم هزینه‌ مقطع کارشناسی در عمان حدوداً از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار، در دوره کارشناسی ارشد، ۴ تا ۶ هزار دلار و در مقطع دکتری ۴۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار می‌باشد. متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا چنانچه رزومه تحصیلی قوی داشته باشند، می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. همچنین در عمان هم مثل خیلی از کشورهای دیگر در زمان تحصیل دانشگاه می‌توانید هفته ای ۲۰ ساعت کار دانشجویی انجام دهید.

تحصیل در رشته پزشکی در عمان

در حال حاضر رشته پزشکی یکی از پردرآمدترین رشته‌ها در عمان است. نیاز نظام بهداشت و سلامت این کشور به پزشک و پرستارها موجب شده تا هم مهاجرت کادر درمان به این کشور زیاد شود و هم علاقه به تحصیل رشته پزشکی زیاد شود. باید توجه داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در عمان نیاز به پشتوانه مالی قابل توجهی دارید. هزینه تحصیل در رشته پزشکی سالانه مبلغ ۱۰.۰۰۰ ریال عمان است و شهریه  تحصیل در دوره‌های تخصص هم سالانه  بالغ بر ۵۰۰۰ ریال عمان می‌شود. توجه داشته باشید که برای دانشجویان پزشکی امکان اجازه کار طبابت در حین تحصیل وجود ندارد. طول دوره تحصیل پزشکی در عمان هفت سال است.

تحصیل دانش‌آموزان در عمان

بسیاری از مهاجران عمانی سوال‌هایی درباره نظام آموزش و پرورش و تحصیل فرزندان شان در عمان دارند. تحصیل در عمان تا پایان مقطع متوسطه برای دانش‌آموزان بومی کاملا رایگان است ولی دانش‌آموزان بین‌المللی باید شهریه پرداخت کنند. هزینه‌های تحصیل در مدارس برای دانش‌آموزان عمانی‌ رایگان است و برای دانش‌آموزان بین‌المللی رایگان نبوده و شهریه برخی از  مدارس خصوصی و بین‌المللی بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال می‌باشد.

مجموعه‌های پارسی کانادا، موسسه حقوقی همراه، فلای عمان، دایانا مهاجر و دانااندیشان از مجموعه‌های مهاجرتی هستند که خدمات مهاجرت به عمان را ارایه می‌کنند. کارشناسان این مجموعه ها آمادگی دارند تا در زمینه مهاجرت به عمان به شما مشاوره دهند تا کمترین دغدغه را در این مسیر تجربه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کانادادانااندیشاندایانامهاجرفلای عمانموسسه حقوقی همراه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز