شرایط دریافت وام خرید کالا

افراد زیادی برای خرید کالاهای بادوام کمبود نقدینگی دارند، با توجه به شرایط سخت خریدهای اقساطی گرفتن وام می‌تواند کمک کننده باشد. وام خرید کالا در بانک‌های مختلف و با شرایط متنوعی به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وام خرید کالا در واقع این گونه است که فردی به موسسه مالی یا بانکی مراجعه و با توجه به توان پرداختی خود یک مبلغ را به عنوان پشتوانه خرید انتخاب می‌کند. فرد باید هنگام مراجعه به بانک یا موسسه مالی، فاکتور خرید کالا را به مجموعه ارائه دهد. بعد از آن نوبت به معرفی ضامن از طرف مشتری، پروسه اعتبارسنجی و اختصاص اعتبارات لازم می‌رسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

شرایط وام خرید کالا در تمام بانک‌ها یکسان است؟

شرایط دریافت وام خرید کالا برای بانک‌های مختلف فرق می‌کند. مشتریان هر بانک می‌توانند با شرایط مشخصی از این تسهیلات بهره مند شوند. بعضی بانک‌ها برای اعطای وام خرید کالا به سپرده بلندمدت نیاز دارند و برخی نیز خواهان سپرده مخصوصی هستند.

آریاک سفر

به طور کلی تمامی بانک‌ها برای پرداخت وام خرید کالا به مواردی مثل ضامن معتبر با گواهی کسر از حقوق، افتتاح سپرده، سپرده 10 درصدی از مبلغ وام درخواستی در حساب، ارائه پیش فاکتور و مواردی از این قبیل احتیاج دارند.

افرادی امکان درخواست این وام را دارند که بیشتر از 18 سال سن داشته باشند. این وام به افرادی تعلق می‌گیرد که سابقه چک برگشتی یا اقساط معوق در سیستم بانکی نداشته باشند.

متقاضیان وام خرید کالا از چه فروشگاه‌هایی امکان خرید دارند؟

متقاضیان از هر فروشگاهی امکان خرید کالا ندارند. افراد باید به بانک مرجع خود مراجعه کرده و لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد آن را دریافت کنند. سپس از هر کدام از فروشگاه‌هایی که در لیست قرار دارد امکان خرید خواهند داشت. افراد به منظور دریافت وام باید پیش فاکتور را از فروشگاه طرف قرارداد بانک دریافت کرده و سپس به یکی از شعب بانک ارائه دهند.

معمولا بازپرداخت اقساط حداکثر سه ساله بوده و سود این وام کمتر یا برابر مقدار مصوب بانک مرکزی است. لازم به ذکر است وام خرید کالا تنها به افرادی تعلق می‌گبرد که قصد خرید محصولات و تولیدات داخلی را داشته باشند.

هر بانک مدارک لازم برای دریافت وام و … را به متقاضیان ارائه می‌دهد. در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، آینده، سپه، قرض الحسنه مهر ایران و … در مبالغ مختلفی این وام را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز