بانک ها وام نمی دهند؛ وزارت اقتصاد از این موضوع مطلع است؟

لست سکند

بانک مرکزی چند مصوبه برای پرداخت وام‌هایی اعم از چند فرزندی، تسهیلات خرد و … ارائه داده است. با این حال بانک‌های مختلف از ارائه انواع وام به افراد واجد شرایط امتناع می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی کشور، در خصوص عدم پرداخت برخی وام‌ها بیان کرده که اخبار نیز تایید کننده این موضوع است. به گفته خاندوزی در حال حاضر رشد نقدینگی در کشور زیاد است و به همین دلیل بانک‌ها سعی در کنترل این موضوع دارند. از این رو میزان تسهیلات پرداختی، به ویژه تسهیلات خرد و قرض الحسنه، کنترل شده‌اند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان از نحوه ارائه تسهیلات ضروری و اعلامی نارضایتی دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اکنون وزارت اقتصاد بیشتر تمرکز خود را روی افزایش سرمایه بانک‌های قرض الحسنه قرار داده تا به این شکل از افزایش نقدینگی و تورم بیشتر جلوگیری و کمبود نقدینگی مردم جبران شود.

راز آسمان پایتخت

مردم منتظر خبر خوش درباره پرداخت وام باشند

روز گذشته محمدهادی سبحانیان، معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی، بیان کرد؛ تدابیری اندیشیده شده تا دسترسی مردم به تسهیلات خرد بهبود پیدا کند و روزهای آینده در این خصوص خبرهای خوبی منتشر خواهد شد. به گفته سبحانیان، بانک مرکزی و نهادهای دولتی در تلاش هستند تا دسترسی خانواده‌ها و تولیدکنندگان را به تسهیلات آسان کنند.

بانک مرکزی پنجم اردیبهشت ماه سال جاری دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. این دستورالعمل با هدف ایجاد شرایط لازم برای تسهیل بهره مندی متقاضیان از تسهیلات خرد بانکی از طریق وثیقه گیری مبتنی بر اعتبارسنجی تهیه شد. براساس این دستورالعمل ابلاغی، سقف مبلغ تسهیلات خرد 200 میلیون تومان تعیین شده است. البته این موضوع به طور کامل اجرایی نشده و خیلی از افراد واجد شرایط درباره ارائه این تسهیلات اعتراض دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز