شرایط جدید ورود خودروهای مناطق آزاد به سایر شهرها

شرایط جدید ورود خودروهای مناطق آزاد به سایر شهرها-کاماپرس

واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی امکان‌پذیر شده و خودروها می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

به گزارش کاماپرس، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این باره، گفت: موضوع خودرو در مناطق آزاد دو بخش واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودروهای نو به مناطق آزاد را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: 

حجت‌اله عبدالملکی با بیان اینکه هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو بخش را تصویب و ابلاغ کرده است، افزود: در حال حاضر واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی امکان‌پذیر شده و این خودروها می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

راز آسمان پایتخت

وی عنوان کرد: بحث دوم مربوط به واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است، که در این مورد هم از یکی دو هفته گذشته هیأت وزیران مصوبه را ابلاغ کرده است.

به نقل از مهر، عبدلملکی با تاکید بر اینکه هم اکنون پایه‌های حقوقی واردات کامل شده و شرکت‌های واجد صلاحیت می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند، گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران خودروهای برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰ هزار دلار امکان ورود به مناطق آزاد را دارند و در مورد خودروهای احتراقی به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ی واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار داده می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز