شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا

تحصیل در اروپا-کاماپرس
لست سکند

کشورهای اروپایی به دلیل فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان و هزینه پایین آموزش، بسیار مورد توجه دانشجویان هستند و به یکی از گزینه‌های اصلی اپلای تحصیلی تبدیل شده‌اند. فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی هستند که دانشجویان خارجی امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های برتر آنها را داشته و به همین دلیل در لیست انتخابی اخذ ویزای تحصیلی قرار دارند.

به گزارش کاماپرس، تحصیل رایگان در اروپا شرایطی دارد که از جمله آن می‌توان به شرط معدل اشاره کرد. افرادی امکان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های برتر اروپایی و تحصیل رایگان در آن دارند که معدل خوبی را در هر مقطع از دبیرستان یا دانشگاه‌های کشور خود کسب کرده باشند. اثبات برخورداری از حداقل تمکن مالی و تسلط به زبان رسمی کشور مقصد برای تحصیل از دیگر مواردی است که راه را برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های برتر و امکان تحصیل رایگان هموار می‌کند.

اگر فرصت جست و جوی دانشگاه‌های برتر اروپایی را ندارید و می‌خواهید بدانید در کدام یک از موسسات تراز اول اروپا امکان تحصیل رایگان وجود دارد، با این گزارش همراه باشید.

اطلاعات بیشتر: تحصیل رایگان 

تحصیل در اروپا-کاماپرس

امکان تحصیل رایگان در دو کشور اروپایی

معمولا از افرادی که در حال سپری کردن مراحل اپلای تحصیلی- ارائه مدارک و کسب شرایط لازم برای اپلای تحصیلی-  هستند یا آن را پشت سر گذاشته‌اند، شنیده‌اید که کشورهای آلمان و فرانسه بهترین گزینه‌ها برای اپلای و اخذ ویزای تحصیلی هستند، زیرا امکان تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول این کشورها به صورت رایگان و حتی دریافت کمک هزینه تحصیلی وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

البته دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این کشورها در ابتدا باید متناسب با هر مقطع تحصیلی، مدرک زبان مورد نیاز آن دانشگاه را ارائه دهند. در صورتی که فرد علاوه بر ارائه مدرک انگلیسی، مدرک زبان اصلی آن کشور را نیز داشته باشد، به احتمال زیاد از امتیاز بورسیه برخوردار خواهد شد. برخی از دانشگاه‌های آلمان و فرانسه برای متقاضیان تحصیل رایگان، این امکان را فراهم کرده‌اند که وارد کشور خود شده و بعد از گذراندن دوره‌های زبان بومی و رسیدن به سطح مناسب و شرکت در آزمون‌های مخصوص، از امکان تحصیل رایگان برخوردار شوند یا از بورسیه استفاده کنند. همچنین در کشور فرانسه بدون ارائه مدرک زبان می توانید ادامه تحصیل دهید.

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در دانشگاه‌های فرانسه

در صورتی که به اپلای تحصیلی در دانشگاه‌های فرانسه علاقه دارید و مایلید که به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید، باید شرایط آن را بدانید که در ادامه به آن پرداخته شده است.

افرادی که مایل به تحصیل رایگان در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، باید دارای حداقل معدل 14 باشند. داشتن مدرک زبان B1 برای متقاضیان تحصیل رایگان این دو مقطع ضروری است.

آن گروه از افرادی که مایل به تحصیل در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه‌های کشور فرانسه هستند نیز باید استاد راهنما و مدرک زبان فرانسوی C1 داشته باشند.

با توجه به شرایط مذکور، امکان پیدا کردن موقعیت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های فرانسه راحت است. حتی برخی دانشگاه‌ها، متقاضیان دارای نمره آیلتس 5.5 را نیز پذیرش می‌کنند و در صورت ارائه رزومه قوی، امکانات خوبی به آنان ارائه می‌دهند.

یکی از دانشگاه‌های معروف و رایگان فرانسه، سوربن است که متقاضیان حقوق و پزشکی امکان تحصیل در آن را دارند. این دانشگاه از جمله برترین دانشگاه‌های دنیا است. دانشگاه سوربن از لحاظ کیفیت آموزش و عملکرد پژوهشی به ترتیب رتبه 94 و 16 را دارد.

دانشگاه پاریس دیگر دانشگاه معروف فرانسه است که امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان خارجی فراهم کرده است. این دانشگاه سه دانشکده هنر، زبان، علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی و پیراپزشکی و علوم و مهندسی را دارد. دانشگاه پاریس در رتبه بندی جهانی، رده 261 را کسب کرده و دارای امتیاز بالایی در بین دانشگاه‌های فرانسوی است.

تحصیل رایگان در اروپا-کاماپرس

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آلمان

افرادی که علاقه مند به تحصیل در کشور آلمان هستند، امکان دریافت بورسیه از دانشگاه یا اساتید را دارند. منتهی به منظور درخواست تحصیل رایگان در این کشور حتما باید نمره آیلتس 6.5 ارائه شود.

ضمنا متقاضیان باید مدراک تحصیلی دوره‌های قبلی، مدارک دیگر مرتبط با رشته تحصیلی مانند نمونه کار، پروژه، مقاله، رزومه زبان آلمانی یا انگلیسی، دو تا سه توصیه نامه از اساتید قبلی یا کارفرمایان، انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا آلمانی و مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی بسته به دوره انتخابی را باید ارائه بدهند.

دانشگاه هایدلبرگ یکی از دانشگاه‌های معروف آلمان است که امکان تحصیل رایگان در آن وجود دارد. در رده بندی جهانی، این دانشگاه رتبه 72 را به دست آورده است. این دانشگاه 150 برنامه تحصیلی برای حوزه‌های پزشکی، حقوق، علوم انسانی، اقتصاد، علوم اجتماعی و طبیعی دارد. برخی از این برنامه‌ها به زبان انگلیسی هستند و گروهی با زبان آلمانی تدریس می‌شوند.

یکی دیگر از دانشگاه‌های آلمانی که امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده، هامبورگ است. این دانشگاه در سال 1919 میلادی تاسیس شده و از جمله مراکز معتبر آموزشی و تحقیقاتی محسوب می‌شود. برنامه آموزشی این دانشگاه برای 225 رشته اعم از حقوق، مدیریت، تجارت، پزشکی، آموزش، روانشناسی، علوم انسانی، اقتصاد و … است.

تحصیل در آلمان-کاماپرس

حمایت دولت فرانسه از دانشجویان خارجی

دولت فرانسه به طور کلی امکانات زیادی را برای دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرد. این دولت در سال 2023 رقم بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویان خارجی را تغییر داد و تا حد زیادی بالا برد. طبق اطلاعات موجود، میزان بورسیه دانشجویان خارجی از 7000 یورو در سال 2022 به 21 هزار یورو در سال جاری رسیده است. توجه دولت فرانسه به تحصیل و کار در این کشور سبب شده که افراد زیادی، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با “سیم آخر”

در صورتی که ساکن ایران هستید و با توجه به موارد ذکر شده تمایل به اخذ ویزای تحصیلی دارید، بهتر است از مشاوران سیم آخر کمک بگیرید، زیرا مشاوره این مجموعه به صورت رایگان است و از متقاضیان هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. کارشناسان این مجموعه متناسب با رزومه، تمکن مالی و شرایط متقاضیان، بهترین مشاوره را به آنان ارائه می‌دهند و مقصد تحصیلی یا حتی شهر مناسب در کشور مورد نظر را نیز به آنان پیشنهاد می­دهند. این مجموعه با توجه به اهداف‌ متقاضیان، در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت، آنان را به سمت هدف تحصیلی هدایت می­کنند. تیم پشتیبانی این مجموعه در تمامی روزها و ساعات کاری هفته پاسخگوی سوالات و همچنین ابهامات متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی هستند؛ بنابراین متقاضیان تحصیل رایگان در فرانسه بهتر است در اولین فرصت به وبسایت سیم آخر به آدرس simeakhar.org مراجعه کرده و روی گزینه مشاوره رایگان آن کلیک کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز