شاهین سایپا با آزادسازی قیمت‌‌خودرو چند تمام می‌شود؟

سایپا اخیرا قیمت نهایی خودرو شاهین را حدود 267 میلیون تومان اعلام کرد اما با توجه به این که رئیس شواری رقابت شاهین را جزو نامزدهای آزادسازی قیمت اعلام کرده است، قیمت این خودرو در بازار بعد از آزادسازی قطعا بیش از 267 میلیون خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، قیمت گذاری نهایی شاهین از سوی سایپا از یک سو موجب خشم و اعتراض پیش خریدکنندگان شده و از سوی دیگر این پرسش را ایجاد کرده که این خودرو در بازار به چه قیمتی خواهد رسید.

پیش خریدکنندگان برای این خودرو حدود 80 میلیون تومان پرداخت کردند و انتظار نداشتند قیمت نهایی حتی از سه برابر پیش پرداخت هم فراتر رود. بسیاری از آنها می گویند توان تکمیل وجه با این قیمت را ندارند.

از طرفی شاهین جزو خودروهایی است که احتمالا از شمول قیمت گذاری شورای رقابت خارج می شود و در این صورت قیمت این خودرو در بازار قطعا از مبلغی که این شورا تعیین کرده بالاتر خواهد رفت.

پیش بینی قیمت 400 الی 420 میلیونی برای شاهین در بازار

آریاک سفر

سایت خودرو تک در این باره نوشته است؛ بحث آزادسازی قیمت برخی خودرو در حالی مطرح شده است که هدف از آن حذف فاصله قیمتی خودرو میان کارخانه و بازار و رساندن این ما به التفاوت به دست تولید کننده است. در میان خودروهایی که نامشان برای آزادسازی قیمت خودرو مطرح شده خودرو سایپا شاهین مهمترین خودرو است.

به نوشته این سایت اهمیت شاهین این است که این خودرو اگر از بدو عرضه با آزادسازی قیمت عرضه شود، روند کشف قیمت آن در بازار نیز به مراتب منطقی تر طی خواهد شد. از قیمت نوبرانه اولیه که عبور کنیم پیش بینی می شود شاهین پس از عرضه مطلوب به بازار در محدوده 400 تا 420 میلیون تومان قرار بگیرد. آن هم به شرطی که قیمت خودرو ریزش بیشتری نداشته باشد.

به این ترتیب حتی با فرض آزادسازی قیمت خودرو نیز تولید کننده نمی تواند قیمت های نجومی برای محصول خود انتخاب کند چرا که خودرو بالافاصله با رقبای قیمتی در بازار مواجه می شود که به سرعت فروش آن را کاهش می دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “شاهین سایپا با آزادسازی قیمت‌‌خودرو چند تمام می‌شود؟

  1. شاهین گفته:

    آزاد سازی باید وقتی باشه که خودرو در کشور انحصاری نباشه و واردات آزاد
    چه رقابتی وجود داره که قیمت قراره آزاد بشه؟
    در فضایی که رقابتی نیست رقابتی شدن قیمت چه معنی ای داره؟
    برای مردم عادی برنامه ریزی برای آینده اصلا معنایی نداره! باقرعه کشی و منت پول گرفتن، یکسال بی سود خوابوندن حالا می گن آزاد سازی قیمت می کنیم
    این وسط مصرف کننده دیده شده آیا؟ تکلیف پولایی که یکسال در خودروساز خوابیده چیه؟
    تند و تند قرعی کشی گذاشتن سر مردمو کلاه گذاشتن پولای مردمو جمع کردن حالا می گن آزاده قیمتا هر چی خواستیم تو این داستان این رقابته کجا نهفته ست؟

  2. shahin گفته:

    از دید مصرف کننده، آزاد سازی قیمت و خرید خودرو با قیمت بازار از کارخانه اول از همه باید به این صورت باشه که پولتو ببری خودرو رو همون لحظه تحویل بگیری نه باهزار جور شرایط و قرعه کشی و پیش پرداخت یکساله ی بدون سود و با تاخیر زیاد و البته صد بار تغییر قیمت خودرو برسه دستت دوم باید فضای رقابتی وجود داشته باشد با این وضعیت انحصاری خودرو و ممنوعیت واردات رقیب خودروسازها چیه یا کیه که از ترس عدم فروش خون مردمو توشیشه نکنن؟!

    آقاجون شما که مصرف کننده رو مجبور کردید خودروی بی کیفیت از خودروسازان داخلی بخرن حداقل رو قیمت کنترل داشته باشین
    بله مام بدمون نمیاد همه چی آزاد بشه وارداتو آزاد کنین با گمرکی منطقی قیمتم آزاد کنین یکساله درخودرو سازی کشور تخته میشه

  3. محمد نیکروش گفته:

    مدیران و کارشناسان اتاق فکر آزاد سازی قیمت خودرو
    قبل از آزاد سازی قیمت خودرو مطالب زیر را با دقت بخوانید
    چون بعد از هر تصمیمی باید پاسخ گوی مصرف کننده باشید
    من بازنشسته در شهریور ماه امسال 80 میلیون( طبق مصوبه شورای قیمت گذاری معادل 50% قیمت شاهین) و بدون سود مشارکت پرداخت کردم و با هزار امید و آرزو که پس از سال ها برای خانواده ام یک ماشین نو و آبرومند تهیه میکنم، اما حالا خودرو ساز میگه بخاطر تورم قیمت به 270 میلیون افزایش پیداده کرده، پس طبق همین اصل که تورم باعث افزایش قیمت( از 160 میلیون به 270 میلیون یعنی بیش از دوبرابر) شده. لذا باید نرخ تورم برای سپرده 80 میلیونی من هم لحاظ بشه، یعنی ( 80 میلیون پرداختی من باید در زمان تحویل خودرو بیش از 2 برابر معادل 180 میلیون محاسبه بشه. در غیر این صورت حق شکایت در مراجع رسمی وقضایی را برای خودم محفوظ می دونم.

  4. معترض گفته:

    باکلی امید تیرماه ماشین قدیمی رو فروختیم که بتونیم یه ماشین جدید بخریم با پول کارمندی حالا طرحمون تموم شد بیکار و بازور و برنامه ریزی ۸۰ میلیون رو جور کردیم چطور بنظرتون بقیه پول رو باید بااین انصاف وبی قانون بودن شما بایدپرداخت کرد ودیگه نه ماشین قدیمی رو داریم نه پول یه ماشین جدید ما مصرف کننده ایم دلال نیستیم که پولش رو واسه سود کنار گذاشته باشیم این یعنی زمین زدن یه جوون خدا ازتون نگذره

  5. ناشناس گفته:

    امیدوارم خدا مدیران شورای رقابت رو لعنت کنه بعد از ۲۰ سال میخواستم صاحب ماشین بشم اینطوری کلاه سرم گذاشتن .اسم این میشه دزدی آشکار نه قیمت گذاری.دارن عمدا تورم رو میبرن بالا.مردم رو میخوان بدبخت کنن.

  6. شایان گفته:

    شورای رقابت!!! چقدر مزخرف چطور وقت واردات میگن حمایت کنیم وقت خدمات دادن میگن آزاد سازی کنیم!!!! یعنی شتر مرغ نه تخم میده نه بار میده همینه ولی واسه اونا همه چی میده!!!!

  7. بدبخت حواله دار شاهین گفته:

    خداوند از شورای رقابت که با مسئولین سایپا دستشون تو جیب هم ، آخه کلاهبرداری چیه بی وجدانها ، از حواله داران شاهین که با بدبختی نزدیک به یکسال پول واریز کردند خجالت نمی کشید ، رحم و مروت سرتون میشه ، بخدا قسم اگر وجدان داشته باشید ، اون از موتورش اون از قیمتش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز