شاهین ایمن ترین خودروی ایران است؟

لست سکند

خودرو شاهین جدیدترین محصول سایپا، در آخرین بررسی های انجام شده در یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی، توانست از تست R۹۵ استاندارد ECE سربلند بیرون بیاید.
به گزارش کاماپرس، خودرو شاهین در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار گرفت.این خودرو جدید در تست تصادف ECE 95 که یکی از شش جز اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست، موفق ظاهر شد .

در تست تصادف ECE R۹۵ جسمی متحرک به جرم ۹۵۰ کیلوگرم و با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با زاویه ۹۰ درجه‌ای به بخش کناری خودرو برخورد می‌کند. این تست، که Side Impact Test هم نام دارد، سلامت راننده را هم مورد بررسی قرار می‌دهد و با درنظر گرفتن برخی پارامترها روی خودرو و همچنین بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R۹۵ به آن خودرو اعطا می‌شود. در این تست خودرو شاهین در نسخه پایه توانست استاندارد ECE R۹۵ را به دست آورد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش مهر حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون‌ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه‌های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقایافته ECE R۹۵ را به دست آورد و به این ترتیب، در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار بگیرد.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است که سایپا شاهین تأییدیه نهایی استاندارد ECE را به دست آورده و تا امروز دو تست ایمنی آن به صورت رسمی منتشر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز