شاسی بلند جدید بهمن موتور را بخریم یا جک  k7 ؟

بهمن موتور با شاسی بلند جدید خود یعنی دیگنیتی پرایم، به دنبال گرفتن سهمی از بازار شاسی بلندهای پرفروش در ایران است اما رقبایی مثل جک k7  و چری تیگو هم در این بازار قدرت نمایی می کنند.

به گزارش کاماپرس، بازار شاسی بلندها در ایران برای افرادی که پول خرید این خودروها را دارند داغ است! خودروسازان نیز با وجود ممنوع شدن واردات خودروهای خارجی به ایران کماکان چند مدل معدود از شاسی بلندهای چینی را به صورت سی کی دی به ایران وارد و مونتاژ می کنند.

دیگینتی بهمن موتور خودروی تازه وارد به این جمع است که با قیمت 750 میلیون تومان و با تفاوت قیمت 200 میلیونی نسبت به سایر رقبای خود ، رقیبی جدی و تازه نفس در این بازار به شمار می‌آید.

طراحی مدرن؛ نقطه قوت دیگنیتی نسبت به رقبا

طراحی ظاهری تا حدود بسیار زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد و از این‌رو، نمی‌توان گفت که کدام‌یک از خودروهای مورد نظر زیباتر از بقیه است. اما اگر بخواهیم یک مقایسه کلی درخصوص سبک طراحی این SUVها داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که دیگنیتی پرایم به ‌لطف بدنه کوپه ‌مانند و خطوط برجسته طراحی، جلوه‌ای اسپرت را به نمایش می‌گذارد و بسیار جوان پسندتر است و در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای چینی حاضر در بازار، مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

آریاک سفر

تابناک نوشته است؛ برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، در نگاه اول به نمای جلوی دیگنیتی متوجه چینی بودن آن نخواهید شد و سبک طراحی آن شباهت نسبتا زیادی به محصولات اروپایی دارد. پیوستگی بین چراغ‌های LED عقب با حجم‌ دهی چشم‌نواز، هماهنگی بسیار خوبی دارد و اگزوزهای دو قلو در طرفین سپر با کم‌ترین استفاده از پلاستیک سیاه‌رنگ، دیگر نکته مثبت در طراحی نمای عقب دیگنیتی است. چری تیگو7 سبکی میانه را در پیش گرفته‌ و به دلیل نسبتا اسپرت بودن، برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب است.

در طراحی k7 کراس اوور تازه وارد بازار ایران، اصول طراحی مدرن غربی به چشم می‌خورد و چهره‌ی ساده خاصی دارد که ممکن است مورد پسند عامه مشتریان ایرانی نباشد. در نهایت طراحی پژو ۲۰۰۸ در زمان خود بسیار متفاوت و حالت مصمم چراغ‌های جلو در کنار سبک خاص و بزرگ جلوپنجره، حالتی خوشایند رقم زده است ولی اکنون در مقایسه با ظاهر خودروهای چینی در پله بسیار پایین تر قرار گرفته است. اگر پژو ۲۰۰۸ را برای استفاده‌های خانوادگی خریداری می‌کنید، باید انتظارات خود از آن را نیز در حد یک کراس‌اوور جمع و جور شهری تعدیل کنید، زیرا فضای کابین این محصول به خصوص در ردیف عقب اصلا جادار نیست.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز