شاخص صدک بندی یارانه ها چیست؟ + نحوه اعتراض

شاخص ها و زمان دهک بندی مجدد یارانه بگیران اعلام شد-کاماپرس

رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ خانوارها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، اعلام کرد مرحله بعدی دهک‌بندی اوایل شهریور انجام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، علیرضا محمدی در این باره اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 6 ماه یکبار داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها را به روزرسانی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوارها اشاره کرد و ادامه داد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است. این صدک‌ها براساس مدل خودرو، میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها تعیین می‌شود و وضعیت اقتصادی خانوار را نمایان می‌سازد. در نهایت، میانگین این صدک‌ها نشان‌دهنده صدک کل خانوار است.

بیشتر بخوانید:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به اینکه یارانه‌بگیران در حال حاضر براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، ادامه داد: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض داشته‌ و اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان مورد بررسی قرار می‌گیرند و زمان اعمال تغییرات شهریورماه خواهد بود. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

محمدی تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان اعمال شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی آن‌ها در حال بررسی است و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه تغییر دهک بندی آن‌ها اعمال می‌شود.

به نقل از ایسنا، وی در مورد نحوه اعتراض به دهک بندی، گفت: در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، شهروندان می‌توانند از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه اعتراض خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز