سیمان گران شد؛ از گرانی 63 درصدی تا گرانی 2 هزار درصدی!

لست سکند

قیمت سیمان با توافق تولیدکنندگان این مصالح مهم ساختمانی 63 درصد گران شده و اگرچه این توافق تا زمان تائید سازمان حمایت، قطعی نیست اما تولیدکنندگان کف افزایش قیمت سیمان را 63 درصد می دانند و معتقدند گرانی سیمان با برخی محاسبات می توانست حتی 2 هزار درصد باشد.

به گزارش کاماپرس، تولید کنندگان سیمان علاوه بر توافق برای جهش قیمت این کالا که در نوع خود بحث برانگیز است فرمولی را نیز برای این افزایش قیمت در نظر گرفته اند که باید مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان قرار گیرد.

فرمول افزایش قیمت سیمان این بار توسط تولیدکنندگان این کالا بر اساس قیمت سبد میلگرد در بورس کالا با نسبت ۱ به ۳۰ به تصویب رسیده است و با این فرمول قیمت هر تن سیمان به ۳۶۰ هزارتومان افزایش یافته است.

اگر مصوبه انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان صنعت سیمان اجرایی شود به معنای رها شدن سیمان از قید و بندهای قیمت گذاری دولتی است و در این صورت از دهه سوم فروردین ۱۴۰۰ هر تن سیمان فله تیپ دو تحویل درب کارخانه (بدون ارزش افزوده) به مبلغ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال فروخته می شود.

افزایش قیمت لازم برای سیمان بر اساس شاخص ارز 2 هزار درصد است

راز آسمان پایتخت

محمدرضا احسان‌فر از اعضای برجسته انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان سیمان و مدیرعامل سیمان زابل با دفاع ازافزایش 63 درصدی قیمت سیمان و فرمولی که بر اساس آن این افزایش قیمت انجام شده به دنیای اقتصاد گفته است: اگر صنعت سیمان بخواهد بر اساس نرخ تورمی‌ که بانک مرکزی برای بخش تولید محاسبه کرده قیمت‌ها را افزایش دهد، باید حدود ۳۴۴ درصد افزایش قیمت داشته باشیم و اگر بخواهیم بر اساس شاخص ارز قیمت‌ها را افزایش دهیم باید حدود ۲ هزار درصد قیمت‌ها افزایش یابد.

احسان فر تصریح کرده است: درخواست ما از مسوولان محترم وزارت صنعت و سازمان حمایت این است که در افزایش قیمت سیمان یا فرمول یک به ۳۰ قیمت فولاد لحاظ شود یا ۸۰ درصد نرخ صادرات فوب بندرعباس در نظر گرفته شود چرا که هر کدام از این دو اعمال شود، تقریبا به همین عدد ۶۳ درصد می‌رسد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سیمان گران شد؛ از گرانی 63 درصدی تا گرانی 2 هزار درصدی!

  1. ناصر گفته:

    بدبخت کارکنان دولت و نیروهای مسلح که تعدادی افراد از اقشار صنوف دیگه برا دستمزدشون تعیین و تکلیف میکنن ظاهرا هر صنف و شرکتی برا خودش دستمزد و قیمت تعیین میکنه از پزشک و مهندس و کارگر بگیر تا مرغ فروش و کارخانه دار و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز