سیمان در بازار نایاب شد

سیمان

سیمان پاکتی و فله در بازار نایاب شده و دلالان با سوء استفاده از کمبود سیمان قیمت این نهاده ساختمانی را به شدت گران کرده اند.

به گزارش کاماپرس، قطعی برق صنایع سیمان به بهانه یا دلیلی برای کمبود سیمان تبدیل شده است این درحالیست که توقف تولید در یک مقطع زمانی دو هفته ای قاعدتا نمی تواند به نایاب شدن سیمان در بازار بینجامد و کارخانجات معمولا ذخایری از محصول آماده در انبارهای خود دارند.

در حال حاضر قطعی برق و افزایش هزینه های تولید عاملی شده تا کارخانجات سیمان حدود سی درصد از تولیدات خود را کاهش دهند و این کمبود عرضه باعث بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده است. به نحوی که در بازار قیمت هر پاکت 50 کیلویی سیمان از 44 هزار تومان به بیش از 70 هزار تومان رسیده است.

در همین ارتباط پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به قطع برق صنایع سیمان و تعطیل شدن برخی کارخانجات سیمان گفته است: یک هفته است که سیمان در بازار نایاب شده و اگر کسی بتواند سیمان از عامل فروش تهیه کند، 65 تا 70 هزار تومان برای هر پاکت می‌پردازد.

ساخت و ساز تعطیل می شود

راز آسمان پایتخت

وی عامل کمبود سیمان در بازار را کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید شرکت‌های تولیدکننده و  قطعی برق کارخانه‌های سیمان عنوان کرد و گفت: تبعات افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد در افزایش قیمت تمام شده ساخت‌وساز بروز خواهد کرد، حتی بسیاری از کارگاه‌های ساخت‌وساز تعطیل خواهند شد و دود این گرانی مسکن به چشم مردم می‌رود.

البته ابراهیم غلام زاده هم به عنوان تولیدکننده سیمان گفته است: صنعت سیمان با افزایش هزینه های تولید مواجه است به نحوی که در سالهای 93 تا 98 اکثر کارخانجات با زیان انباشته مواجه بوده و نتوانسته اند این صنعت را نوسازی کنند به نحوی که توان تولید سیمان کشور کاهش یافته است .

اخبار مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز