سود 3 میلیارد و 600 میلیونی ستاره های فوتبال از تبلیغات اینستاگرامی

لست سکند

ستاره‌های فوتبال ایران علاوه بر قراردادهای نجومی، سودهای میلیاردی هم از تبلیغات اینستاگرامی به دست می‌آورند، سودهایی که هیچ نفعی برای باشگاههای طرف قرارداد آنها ندارد.

به گزارش کاماپرس، فضای مجازی به خصوص اینستاگرام مهلت خوبی برای کسب درآمد ستاره های شناخته شده است. با تبلیغ در پست و استوری های چند ثانیه ای می‌توان در آمد خوبی کسب کرد، حتی خیلی بیشتر از قراردادی که با باشگاه امضا می‌شود.

این در حالی است که بازیکنان و مربیان با همین باشگاهها معرفی و معروف می شوند، اما باشگاه با همه مشکلات مالی که دارد، هیچ بهره ای از این سودهای میلیاردی نمی‌برد.

سود ۳ میلیاردی برای بازیکنان شناخته شده

بیشتر بازیکنان دو تیم قرمز و آبی و البته لژیونرها در اینستاگرام صفحه شخصی دارند که یا توسط ادمین یا خود بازیکن اداره می شود. بررسی این صفحه ها نشان می دهد که بیشتر این بازیکنان راه تبلیغات را یاد گرفته اند و هر روز هم به تعداد پستها و استوری تبلیغاتی درصفحه بازیکنان محبوب اضافه می شود.

راز آسمان پایتخت

بر اساس روند ی که در اینستاگرام وجود دارد، هر بازیکن بسته به تعداد دنبال کننده‌ای که دارد، برای هر استوری بین 10 تا 30 میلیون تومان دریافت می‌کند . البته هزینه تبلیغات در پست‌های اینستاگرامی خیلی بیشتر از تبلیغ در استوری است .

اگر یکی از باشگاه‌های پر هوادار لیگ را در نظر بگیریم که به طور میانگین 18 بازیکن این تیم در طول ماه، هر کدام فقط10 تبلیغ اینستاگرامی می گیرد، با میانگین قیمت 20 میلیون تومان، این 18 بازیکن در مجموع حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند.

در قراردادهای بازیکنان اروپایی، بندی در قرارداد وجود دارد که بر اساس آن، بازیکن باید بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را به باشگاه بدهد. این موضوع کمک می‌کند باشگاه علاوه بر کسب درآمد از راه‌های مختلف، از برند خود که روی سینه بازیکنان نصب می‌شود هم کسب درآمد کنند.

به گزارش ایسنا، برخیاز باشگاه‌های ایرانی مثل پرسپولیس و استقلال، به دلیل قراردادی که با اسپانسر یا کارگزار خود دارند، بندی در قراردادها دارند که به واسطه آن، بازیکنان از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی شخصی در اینستاگرام محروم شوند تا همه امور تبلیغات در اختیار باشگاه و کارگزار باشد، اما به دلیل این که باشگاه‌ها معمولا به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند، دیگر نمی توانند بندهای دیگر قرارداد مثل اجرا کردن محدودیت تبلیغاتی را اجرایی کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز