سود پیش خرید خانه جذاب شد

بررسی ها حکایت از آن دارد که تقاضا برای پیش خرید خانه در هفته های اخیر افزایش یافته و علت آن جذاب شدن بازار پیش فروش برای سرمایه گذاران در حوزه مسکن است.

به گزارش کاماپرس، پیش خرید خانه در مراحل مختلف – از مراحل شناژ بندی و اصطلاحا روی خاک گرفته تا مرحله اسکلت سازی و سفت کاری که بیشتر پیش خریدها در این مرحله انجام می شود – در هفته های اخیر افزایش یافته است و این امر نشان دهنده تغییراتی در وضعیت پیش روی بازار مسکن است.

پیش خرید کنندگان خانه یا به قصد سکونت اقدام به این کار می کنند یا قصد آنها سرمایه گذاری است و به نظر می رسد در حال حاضر اغلب متقاضیان پیش خرید را افرادی تشکیل می دهند که قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن از این مسیر را دارند.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش خود با عنوان اسباب‌کشی به بازار دوم مسکن به تحلیل این موضوع پرداخته و نوشته است؛ بخشی از معامله گران اصلی صحنه معاملات ملکی شهر تهران که عمده تقاضای خرید مسکن در ماه‌های اخیر را به خود اختصاص داده – و هم اکنون نیز به‌عنوان تقاضای غالب خرید آپارتمان در بازار ملک حضور دارند – در روزها و هفته های اخیر از بازار اول یعنی بازار خانه آماده به بازار دوم معاملات مسکن یعنی بازار پیش خرید خانه مهاجرت کرده‌اند.

پیش خرید خانه در کدام مناطق رونق بیشتری دارد؟

آریاک سفر

علت افزایش تقاضا برای پیش خرید آپارتمان در بازار مسکن در روزها و هفته‌های اخیر افزایش تقاضای مصرفی مسکن نبوده است بلکه خریداران سرمایه‌ای به قصد کسب سود از بازار خرید خانه آماده به بازار پیش فروش رفته اند.

بر اساس این گزارش ، تقاضای غیرمصرفی یا سرمایه‌ای مسکن به جای آنکه به دنبال سودگیری بالا از بازار ملک در میان‌مدت یا کوتاه‌مدت باشد به دنبال کسب عایدی بلندمدت است و از این رو به بازا رپیش فروش ورود کرده است.

طبق این گزارش تقاضا و عرضه در بازار پیش خرید در مناطق مرزی شهر تهران یعنی مناطق ۹ و ۱۰ و برخی از محلات ارزان‌تر مناطق مصرفی ۴ و ۵ نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز